Mișcare tactică subtilă: Toyota Corolla Cross susține acum interesele mărcii pe tema SUV la nivelul clasei compacte.

Deja sunt numeroși producătorii care realizează SUV-uri pornind de la platforme tehnice ale seriilor de modele de stradă fără a păstra nimic din designul acestora. În esență, Toyota Corolla Cross poate fi privită ca un fel de RAV4 mai mare. Ce ar mai fi de adăugat aici?

Toyota Corolla Cross are două roluri tatice în actuala ofensivă comercială a mărcii nipone: se constituie ca alternativă SUV (cu avantajele de spațiu și confort inerente) pentru cei care se simt atrași de binecunoscuta serie Corolla și, în același timp, este calibrată tocmai bine pentru a completa ansamblul ofertei internaționale de SUV-uri Toyota, cuprinzând vehicule de la clasa mică și până dincolo de clasa mare, inclusiv în pretențioasele segmente premium.

Designul face o plăcută impresie de prospețime, în condițiile în care platforma tehnică aflată sub caroseria lui Toyota Corolla Cross constituie cea mai recentă evoluție a variantei GA-C (parte din avansatul program de platforme tehnice modulare numit TNGA – Toyota New Global Architecture). Pentru ca să înlesnim asocierea unui gabarit cu imaginile din galeria publicată aici, vom menționa că Toyota Corolla Cross are lungimea de 4460 mm, lățimea de 1825 mm, înălțimea de 1620 mm și ampatamentul de 2.640 mm. Se observă că noul SUV Toyota este perfect dimensionat pentru integrarea în miezul clasei compacte, fiind discret mai mic decât Toyota RAV4 (platformă tehnică GA-K), care are lungimea de 4595 mm, lățimea de 1854 mm, înălțimea de 1699 mm și ampatamentul de 2690 mm.

Toyota Corolla Cross va fi propusă atât cu tracțiune față, cât și cu tracțiune integrală de tip AWD-i. Varianta cu tracțiune față și motorizare turbo de 2,0 litri mizează pe 197 CP, putând accelera de la 0 la 100 km/h în 8,1 s. Versiunea cu tracțiune integrală de tip AWD-i este avantajată de prezența unui motor electric de 42 CP la puntea din spate. Cifrele referitoare la accelerații sunt similare cu ale variantei cu tracțiune față, însă spectrul extins al aptitudinilor de rulare oferite de varianta AWD-i face diferența.

În interior, displayul instrumentelor are diagonala de 12,3 inchi, iar cel dedicat sistemului de infotainment este de 10,5 inchi. Conectivitatea prin softurile Apple CarPlay și Android Auto poate fi completată de adăugarea pachetului Toyota Smart Connect. Toyota Corolla Cross corespunde celor mai avansate realizări actuale în materie de funcții de siguranță activă și dispozitive de asistare a conducerii. Pentru cei care au intrat deja la idei în privința unui studiu de achiziție, notăm că livrările Toyotei Corolla Cross vor demara în toamna anului 2022.

Adaugă un comentariu