Trotineta electrică poluează mai mult decât un autobuz diesel. Cum este posibil?

Un studiu realizat recent de cercetători americani a dezvăluit faptul că trotinetele electrice nu sunt soluția ideală pentru reducerea poluării în marile orașe. Ținând cont de procesul de fabricație, de transportarea lor și de durata lor de viață, acestea poluează în general mai mult decât un autobuz diesel.

Publicat în jurnalul științific IOscience, studiul și-a propus să afle cât de mult poluează o trotinetă electrică la fiecare milă (1,6 km) parcursă de utilizator, prin comparație cu alte mijloace de transport, precum autoturismul sau autobuzul.

Având în vedere că trotinetele electrice propriu-zise sunt vehicule cu zero emisii, savanții au introdus în ecuație noxele produse prin procesul fabricării lor, prin transport, prin încărcare, prin colectarea și – în cele din urmă – eliminarea trotinetelor electrice din uz. Cu alte cuvinte, scuterele poluează indirect, în sensul că producția și mentenanța lor dăunează mediului înconjurător.

 

Citește și:

O șoferiță acuză: Am plătit pentru 50 litri de benzină, deși rezervorul mașinii are doar 45

Țeapă pe autostradă! Cum îi păcălesc hoții pe șoferi, în drum spre Constanța

 

S-a constatat că o trotinetă electrică elimină indirect circa 200 g CO2/milă. Noxele se datorează mai ales extracției și prelucrării materiei prime necesare pentru a fabrica scuterul, procese deloc rentabile în condițiile în care durata de viață a acestui vehicul este de maximum 2 ani, în regim de ridesharing.

Scuterele dockless (n.r. care nu trebuie garate) poduc, în general, mai mult gaz cu efect de seră per milă parcursă de pasager decât un autobuz diesel standard cu mulți călători, un moped electric, o bicicletă electrică sau – bineînțeles – o plimbare pe jos‘, explică rezultatele studiului cei de la MIT Technology Review.

În schimb, trotinetele electrice sunt mai „eco’ decât autoturismele convenționale, despre care cercetătorii scriu că emit – în medie – aproximativ 415 g CO2/milă.

Pentru ca e-scuterele să fie mai rentabile din punct de vedere ecologic, per total, autorii studiului propun o serie de măsuri:

  • creșterea duratei de viață a trotinetei;
  • scurtarea distanțelor parcurse pentru colectare și distribuție;
  • colectarea și înapoierea lor în oraș folosind mașini ecologice;
  • încărcarea bateriei mai rar – spre exemplu, doar când nivelul acesteia este foarte aproape de 0%.

 

Sursa: IOPscience / Sursa foto: pexels.com

    Florin Ev says:

    Ce aberatie. Studiu facut la comanda

Adaugă un comentariu