Ultimul cui în coșciugul diesel? Studiu ICCT: aproape toate motoarele diesel Euro 6 depășesc limitele legale pentru emisii

vezi galeria foto

Un studiu independent realizat de Internation Council on Clean Transportation (ICCT) arată că 91% dintre motoarele Euro 6 aflate în circulație depășesc limitele legale ale emisiilor în traficul real. Studiul dă o nouă lovitură motorului diesel, care se află în corzi în urma numeroaselor scandaluri legate de emisii din ultimii, cel mai celebru fiind cel în care a fost implicat Grupul Volkswagen.


Studiul folosește o nouă metodologie dezvoltată pentru măsurarea emisiilor în regim real pentru flotele de mașini aflate în circulație în Europa și a fost dezvoltat în cadrul inițiativei The Real Urban Emissions (TRUE). Sistemul de evaluare pus la punct de ICCT reflectă emisiile de oxizi de azot (NOx) pentru mai mult de 90% din mașinile de pasageri aflate în circulație în Europa. Sistemul folosește o clasificare simplă – verde/galben/roșu (bun, moderat, slab) pentru clasificarea mașinilor care rulează pe drumurile europene.


Rezultatele confirmă că emisiile de NOx în trafic real sunt în mod constant mai mari decât limita în cazul mașinilor cu motoare diesel, lucru valabil inclusiv în cazul celor mai moderne (Euro 6) modele. Prin comparație, toate mașinile Euro 6 cu motoare pe benzină au fost clasificate în categoria „bun sau „moderat.

Astfel, au fost calculate ratingurile pentru 4.850 de modele, aproape toate construite conform normelor Euro 3 – Euro 6. Analiza datelor a scos în evidență lucruri surprinzătoare. Printre acestea, faptul că toate mașinile cu motoare diesel Euro 6 au depășit în regim real nivelul emisiilor stabilit limitele de NOx stabilite în cadrul standardului Euro 6. Patru grupuri de producători auto au, în medie, niveluri de emisii de peste 12 ori mai mari mai mari decât limitele Euro 6. Mai mult, cele mai poluante motoare pe benzină Euro 6 au aproximativ același nivel al emisiilor de NOx ca și cele mai curate motoare diesel Euro 6.


În cazul motoarelor diesel Euro 5, Euro 4 și Euro 3, situația este și mai gravă: toate au fost clasificate în categoria roșie (vezi graficul de mai sus). Studiul ICCT adaugă o nouă pată neagră pe dosarul deja pătat al motorizărilor diesel, care au fost recent implicate în numeroase scandaluri, culminând cu interzicerea circulației mașinilor cu motoare diesel în unele zone din Europa.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE