Unde mai e tradiționala logică de legătură între scop și mijloace? S-ar spune că Audi RS6 Avant GT a lăsat-o mult în urmă.

Marca din Ingolstadt tot insistă să lanseze break-uri cu prestații dinamice excepționale, Audi RS6 Avant GT fiind noua sa realizare pe tema menționată. Orice probă practică va demonstra fără drept de apel că ultrarapidul break Audi poate să lase în urmă destule mașini sport definite ca atare. Dincolo de asta, probabil că niciun break din lume nu este mai rapid decât Audi RS6 Avant GT.

Dar, se pune întrebarea logică, de ce ai face o mașină ultraperformantă în formă de break (aproape 5 m lungime) și nu în formă de mașină sport? Noi nu știm. Ce vrem să spunem, în definitiv: dacă ar fi avut o caroserie de mașină sport dedicată (coupe cu monococă ușoară din compozit de carbon, gabarit limitat la necesitățile funcționale sportive și confogurație aerodinamică lipsită de orice compromisuri), tehnica lui Audi RS6 Avant GT și-ar fi depășit, fără doar și poate, sinele încarnat sub formă de break – asta ne spune logica.

Sub capota din față găsim o versiune evoluată a propulsorului V8 supraalimentat de 4,0 litri cunoscut de la versiunile RS6 „normale'. În cazul ediției limitate Audi RS6 Avant GT, motorul a fost adus la puterea maximă de 630 CP, în timp ce cuplul maxim se ridică la 850 Nm. Vor fi asamblate numai 660 de exemplare în atelierele cu atribuții speciale de la Böllinger Höfe (mașinile ajung acolo după o asamblare parțială în uzina de la Neckarsulm). Grafica vopselei este inspirată de a exemplarelor de competiție Audi 90 quattro IMSA GTO din 1989, iar prețul unui exemplar se ridică la 219.355 euro.

Cu referire la introducerea dată în titlu: care, dincolo de ideea vitrinei tehnologice, ar putea fi scopul unui break capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,3 s și de la 0 la 200 km/h în 11,5 s? Nedeterminabil. Ba nu, pardon! Scenariul ne spune că un vânzător de pește din piața din Munchen are, pe la ora 11, un anunț pe tarabă pe care scrie așa: pește proaspăt pescuit azi-dimineață din Marea Nordului. Dacă lângă tarabă, tipul are și un Audi RS6 Avant GT, va trebui să-l credem!

Adaugă un comentariu

Articole similare