Pe scurt, până unde poate să ajungă o mașină electrică pe autostradă? Exemplu: Skoda Enyaq iV80

Skoda Enyaq iV80 reprezintă interpretarea cehească a platformei tehnice MEB, folosită de grupul VW pentru mai multe automobile electrice atât din spectrul mărcilor mainstream, cât și din oferta premium (vezi Audi Q4 e-tron). Nu punem în discuție valențele familiale ale spațioasei mașini Skoda (lungime 4,65 m), dar cât de departe poate ajunge versiunea Enyaq iV80 mergând în regim de autostradă?

Pachetul de baterii nu este nici prea mare, nici prea mic – în contextul actual al pieței EV. Vorbim despre 77 kWh utilizabili, capacitatea brută fiind de 82 kWh. Pe de altă parte, mașina este destul de mare și de grea, având o masă proprie de 2090 kg. La ce ar trebui să ne așteptăm în continuare, ținând cont că motorul electric de la puntea din spate furnizează 204 CP și cuplul său se ridică la 310 Nm? La performanțe bune, dar nu spectaculoase. Așa și este: Skoda Enyaq iV80 are nevoie de 8,6 s pentru a rezolva accelerația de la 0 la 100 km/h. Viteza maximă de 160 km/h are mai puțină relevanță pe motivul demultiplicării unice a transmisiei.

Autonomia mixtă conformă normelor WLTP este de 420 km, cu variantele pesimistă (de vreme rece) de 355 km, respectiv optimistă (de vreme caldă) de 485 km. Nu sună rău, dar nici realist. Mai ales dacă ne gândim la o croazieră pe autostrada.

Datorită puterii de încărcare de 125 kW, bateria automobilului cehesc se poate încărca de la 10% la 80% în aproximativ 35 de minute la o sursă de curent continuu capabilă de așa ceva. Rezolvarea aceleiași temă pentru un Wallbox de 11 kW necesită 8 ore.

Autonomie în condițiile rulării cu viteza de 130 km/h – 316 km (test AUTO BILD – Germania)

Adaugă un comentariu

Articole similare