Unsmoke, prima campanie antifumat demarată de o companie din industria tutunului

Pentru că toți ne dorim un viitor fără fum, fie că suntem fumători, fie că nu, Philip Morris România a lansat campania Unsmoke Romania. Acesta este un demers ce se adresează în egală măsură fumătorilor și nefumătorilor cu scopul de a începe o conversație despre opțiunile pe care fumătorii le au pentru a elimina fumul din viețile lor și ale celor dragi.

Astfel, cea mai bună alegere pentru orice fumător este să renunțe complet la țigări și la nicotină. Cu toate acestea, fumătorii care altfel ar continua să fumeze, ar trebui să aibă posibilitatea de a trece la alternative fără fum, bazate pe cercetare științifică riguroasă. Mai simplu spus, mesajul campaniei este următorul: „Dacă nu fumezi, nu te apuca. Dacă fumezi, lasă-te. Dacă nu te lași, fă o schimbare.’

De ce s-ar implica însă nefumătorii într-o campanie antifumat? Deoarece un studiu global realizat în 2019, de Philip Morris International împreună cu Povaddo, un furnizor independent de cercetări, a chestionat peste 16.000 de persoane din 13 țări, ajungând la concluzii care îi privesc și pe nefumători.

De multe ori, când ne gândim la nefumători, nu ne gândim și la faptul că persoanele care nu fumează pot avea o relație cu persoane fumătoare și că, astfel, pot fi expuși involutar la fumul de țigară. Ei trebuie să accepte un mediu din care nu lipsesc fumul și mirosurile neplăcute aferente, din scrumiere, de pe mâinile partenerului, din mașina cu care merg la serviciu sau în călătorii, din perdelele bucătăriei etc. Nu este de mirare că 17% dintre persoanele care fac parte din această categorie iau în considerare posibilitatea de a-și părăsi partenerul.

Studiul menționat mai sus indică însă că nefumătorii, prin atitudinea lor față de fum și fumat, pot influența fumătorii și modul în care aceștia se raportează la fumat. Nefumătorii nu se opun inițiativelor antifumat, mai mult, 83% dintre aceștia sunt de acord cu eforturile pe care le fac autoritățile pentru a reduce numărul foarte mare de fumători din acest moment (peste un miliard de oameni fumează în 2019 și se estimează că cifra nu va scădea până în 2025).

Ceea ce pot face nefumătorii este să îi ajute pe fumători printr-o discuție onestă. Astfel, fumatul în mașina sau în locuința personală, care provoacă astăzi atâtea discuții contradictorii, poate fi eliminat prin renunțarea la fumat sau prin soluții alternative. Este, în esență, ceea ce urmărește această campanie: a sosit momentul ca prietenii, familiile și colegii să își unească forțele și să sprijine fumătorii să facă trecerea la un viitor fără fum. Dacă cea mai bună soluție pentru a crea o lume fără fum ar fi ca toți fumătorii să renunțe definitiv la țigări și la nicotină, a doua cea mai bună soluție pentru cei care nu renunță este să apeleze la o alternativă fără fum, cum ar fi țigările electronice sau produsele din tutun încălzit.

Adaugă un comentariu