Vara trece grăbită, dar Aston Martin DB12 Volante a reușit să o prindă din urmă. Senzații intense în aer liber!

Nu a durat mult după prezentarea noilor coupe-uri Aston Martin DB12 și marca britanică ne-a adus în fața ochilor versiunea decapotabilă a acestora. Conform tradiției, aceasta a fost numită Aston Martin DB12 Volante. Să fie aceasta cea mai seducătoare propunere din segmentul cabrio GT premium în momentul de față?

Automobilul este, poate, chiar mai bine personalizat decât coupe-ul Aston Martin DB12: eliminarea pavilionului metalic șterge cu succes total cea mai vizibilă asemănare care arăta că DB12 nu este, de fapt, o noutate completă, ci o modernizare radicală a generației Aston Martin DB11. Cât despre adăugarea rulării în interacțiune directă cu mediul ambiant la portofoliul performanțelor respectabile care caracterizează seria Aston Martin DB12, aceasta nu poate decât să sporească atractivitatea lui Aston Martin DB12 Volante în percepția celor care iubesc viața rutieră la modul GT autentic.

Altfel, din punct de vedere tehnic, Aston Martin DB12 Volante nu se îndepărtează semnificativ de specificul coupe-ului DB12. Structura portantă din aluminiu are câteva modificări în zona inferioară, menite să compenseze în termeni de rigiditate torsională dispariția pavilionului metalic.

Sub capota din față regăsim motorizarea 4.0 Twin-Turbo V8 de origine AMG care îi conferă DB12 Volante abilități dinamice remarcabile și își pune apăsat amprenta asupra ambianței sonore în mers. Conform specificațiilor adoptate de inginerii Aston Martin, propulsorul furnizează 680 CP/6000 rpm și 800 Nm pe intervalul de turație dintre 2750 și 6000 rpm. Asamblat manual, motorul lui DB12 are axe cu came noi, raport de compresie modificat, presiune de supraalimentare turbo mai mare și răcire optimizată. Toate acestea se traduc printr-o creștere în eficiență de 34% în comparație cu motorizarea cunoscută de la DB11. Accelerând de la 0 la 100 km/h în 3,7 secunde, Aston Martin își revendică meritele ridicate inclusiv pe latura sportivității.

La nivelul transmisiei, cutia de viteze automată ZF cu 8 trepte contribuie cu brio la definirea profilului dinamic al mașinii. Diferențialul electronic (E-Diff) situat la puntea din spate completează în manieră oportună caracterul GT al noii decapotabile britanice. Sistemul de gestionare a stabilității ESC are patru trepte de reglare pe fondul a cinci moduri de rulare predefinite și selectabile de la bordul lui Aston Martin DB12 Volante.

Adaugă un comentariu

Articole similare