Ziua miracolelor la CNAIR: A fost eliberată autorizaţia pentru racordarea autostrăzii urbane (A3) cu Bucureştiul

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a fost eliberată autorizaţia de executare a lucrărilor de construcţie pentru racordarea autostrăzii urbane (A3) cu Bucureştiul.

În termeni tehnici este vorba despre autorizaţia de construcţie pentru Tronson km 1+610 – km 2+450 şi racordarea străzii Cumpenei cu Autostrada' din investiţia Autostrada Bucureşti – Braşov, Secţiunea Bucureşti – Ploieşti, Sector 1, km 0+000-km 3+325, Nod Centura Bucureşti km 6+500, Nod Moara Vlăsiei km 19+500'.

Lucrările autorizate se vor executa doar pe terenul aparţinând domeniului public al statului, prin Ministerul Transporturilor, în conformitate cu prevederile HG. nr. 381/2009 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată rămase de expropriat, siuate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică Construcţia autostrăzii Bucureşti – Braşov, tronsonul Bucureşti – Ploieşti, cu modificările şi completările ulterioare, şi raportat la Deciziile de expropriere, emise de CNAIR.

Valoarea lucrărilor autorizate, fără TVA este de 22.590.505,00 lei.

 

Antreprenorul a afirmat că face eforturi să finalizeze acest sector de 3,3 km cunoscut şi ca Autostrada urbană până în luna decembrie 2017, dacă beneficiază de toate aprobările necesare. Termenul contractual de finalizare al acestui sector al A3 este august 2018.

În prezent se lucrează la pasajul de la Valea Saulei şi la Pasajul peste Calea Ferată şi peste Centura Bucureşti. Acest segment de autostradă va descarca în şoseaua Petricani din Bucureşti traficul rutier de pe A3 (Bucureşti-Ploieşti.)

Fără autorizaţie

 

Pe hârtie, prima autostrada urbană din Romania arată bine. Va fi iluminată pe întreaga lungime, va avea trei benzi pe sens şi panouri fonoabsorbante. Viteza permisă va fi de 100 de kilometri pe ora.

Constructorul ar fi putut începe aici lucrările încă de acum un an, însă până acum nu avea Planul Urbanistic Zonal. În plus, unul din proprietarii terenurilor care a fost expropriat de Compania Naţionala de Drumuri este nemulţumit, şi-a îngrădit zona şi a dat compania în judecată. Până la rezolvarea acestor probleme, oamenii muncesc unde pot.

Din cauza problemelor birocratice se lucrează doar la jumătate din podul care va traversa calea ferată. Până acum, au fost ridicaţi pilonii, urmează să fie instalate grinzile

Surse din cadrul CNAIR declarau pentru stirileprotv.ro ca Primaria Voluntari a întârziat eliberarea Planului Urbanistic Zonal, fără de care nu se poate construi.

Rămâne de văzut cum vor evolua aceste lucrări pentru că acum autostrada urbană va avea la capăt în şoseaua Petricani un semafor. O soluţie nu tocmai bună ţinând cont de faptul că maşinile care părăsesc A3 vor ajunge în două zone intens circulate.

Un nou proiect pentru centura Capitalei

 

Este cu adevăvărat o zi a miracolelor la capitolul infrastructură pentru că tot astăzi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat că a transmis miercuri spre SEAP anunţul de participare pentru procedura de achiziţie publică destinată proiectării şi execuţiei sectorului de Sud al noii centuri a Bucureştiului, care va face legătura între autostrăzile A1 şi A2.

Compania de drumuri susţine că proiectul este de aproximativ 580 de milioane de euro, iar proiectarea acestui segment de autostradă ar urma să dureze 12 luni, în timp ce execuţia este prevăzută să dureze 30 de luni, după atribuirea contractului.

Drum expres Craiova – Pitești

 

Tot astăzi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a mai anunţat că a transmis miercuri spre SEAP anunţul de participare pentru procedurile de achiziție publică destinate proiectării și execuției celor 4 tronsoane ale drumului expres Craiova – Piteşti.

Întregul proiect, cu o lungime de 121,115 km, are o valoare de aproximativ 820 milioane euro. Proiectarea celor 4 tronsoane urmează să dureze 12 luni, iar execuția 24 luni. Termenul limită de depunere a ofertelor va fi de aproximativ 3 luni.

Această veste nu este tocmai cea aşteptată de Renault şi Ford care au cerut public autorităţilor române să investească în realizarea unei autostrăzi de la Sibiu la Piteşti.

Adaugă un comentariu