Audi A1: Refresh pentru cel mai mic Audi

Audi A1 a fost întinerit, primind nu doar o imagine proaspătă, ci și motorizări noi și tehnologie modernă. Am condus noua motorizare cu trei cilindri pe benzină și vă prezentăm impresiile.

A1 este un model crucial pentru Audi, din cele peste 500.000 de exemplare vândute de la lansare (2010), 400.000 au adus clienți noi mărcii. Pentru a deveni numărul unu în segmentul premium, Audi are nevoie să-și extindă și mai mult baza de clienți, și pentru asta A1 avea nevoie de un refresh.

Audi A1: plansa de bord

Odată cu faceliftul, A1 devine cel mai personalizabil model din gama Audi, designerii calculând că există peste un milion de combinații de culori, jante și elemente de design interior și exterior care pot fi configurate. Practic, putem spune că fiecare A1 configurat poate fi unic.

 

Audi A1: Gama de motorizari

Audi a regândit complet gama de motorizări, care sunt acum cu 10% mai eficiente și, la capacități cilindrice echivalente, cu 10 CP mai puternice decât înainte de facelift. Noutatea absolută o constituie motoarele cu trei cilindri de la baza gamei, 1.0 TFSI de 95 CP și, respectiv, 1.4 TDI de 90 CP. Acestea asigură niveluri record ale consumului, de numai 4,3 l/100 km în cazul motorului pe benzină și, respectiv, de 3,4 l/100 km în cazul celui diesel. Chiar dacă Mini a adoptat înainte motoarele cu trei cilindri la baza gamei, trebuie spus că Audi a mai avut motoare cu trei cilindri, diesel (de 1,4 și 1,2 litri), pe avangardistul (la vremea sa) A2. În ceea ce privește 1.0 TFSI, acesta este primul motor cu trei cilindri pe benzină din istoria mărcii. Oricare dintre motorizări poate fi comandată și împreună cu transmisia cu dublu ambreiaj S-Tronic, unică în segment. La vârf, gama este completată de versiunile sportive S1/S1 Sportback, care dezvoltă 231 CP din motorizarea 2.0 TFSI. Cu sistem de tracțiune integrală quattro standard, acestea accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde.

Audi A1: portbagaj

Audi A1: Impresii de conducere

Am condus 1.0 TFSI în combinație cu transmisia S-Tronic și ne-a plăcut foarte mult personalitatea motorizării de bază a lui Audi A1. Extrem de rafinată, aceasta este în același timp neașteptat de vioaie. Cu un cuplu maxim de 160 Nm, micul motor cu trei cilindri are nevoie de doar 11,1 secunde pentru a atinge 100 km/h. Chiar și cu trei persoane la bord, nu ne-am putut plânge de submotorizare, cu toate că un regim înalt de turații este recomandat pentru prestații dinamice, mai ales în urcare. Din fericire, insonorizarea noului Audi A1 este una foarte bună, astfel că apropierea de zona roșie a turometrului se face fără fondul sonor deranjant.

O altă schimbare importantă a fost operată la nivelul direcției, care are un sistem de asistare electromecanic complet nou. Aceasta este mai incisivă și asigură un feeling natural, întărindu-se progresiv la viteză. Programul de asistare poate fi alternat prin intermediul sistemului Audi Drive Select (standard pe motorizările cu patru cilindri și echipările sport line, opțional pentru celelalte versiuni), care poate controla, de asemenea, amortizoarele reglabile, în cazul în care acestea sunt configurate, pe trei niveluri: Auto, Efficiency și Dynamic. Astfel, Audi A1 intră în clubul select al automobilelor din segment care pot fi configurate cu tren de rulare adaptiv.

 

Audi A1: Ce ne place și ce nu ne place

Agil și jucăuș, caracterul lui Audi A1 nu este deloc afectat de noua motorizare de bază cu trei cilindri. Aceasta asigură prestații dinamice bune, în condițiile unui consum mic de combustibil. Puține lucruri pot fi reproșate lui A1, spătarul vertical al banchetei fiind unul dintre ele.

Audi A1

Verdict
Audi a ridicat mult ștacheta segmentului cu această actualizare a lui A1 și asta se vede cel mai mult în ceea ce privește conectivitatea și trenul de rulare. Noile motorizări sunt mai puternice și mai economice, iar cele cu trei cilindri sunt surprinzător de competente. Un succes.

Adaugă un comentariu