BMW 840d xDrive Gran Coupé: Show stopper-ul rațional

Ce fel de zgârcit cumpără cel mai scump coupé cu patru uși de la BMW cu un motor diesel?

Uneori, mă trezesc cu fel și fel de anunțuri auto în față. Le trimit prietenilor, ei îmi trimit altele și râdem împreună. Iar alți pasionați probabil că ar hlizi când ar vedea această mașină. V-ați gândit și voi la asta. Cine cumpără cel mai scump coupé cu patru uși de la BMW cu un motor diesel?

Este evident că bavarezii nu au înnebunit și nu fac mașini scumpe pentru cei care n-au bani să alimenteze o mașină premium cu motor pe benzină, da? Ei bine, această mașină are un rost și l-am înțeles perfect la o călătorie mai lungă. Mergi, mergi și tot mergi și nu trebuie să alimentezi. Și nu trebuie să conduci precum un septuagenar.

Din contră, acest 840d poate să alerge liniștit după orice model comparabil cu motor cu aprindere prin scânteie. Ba chiar sună tare plăcut când îl pornești. Sigur, există un sunet de diesel pe acolo, dar e atât de bine mascat, încât poți să o calci de față cu un grup de pasionați auto și să nu îți fie jenă. Chiar deloc.

Direcția este exact cum ți-ai fi dorit să fie la un BMW orientat spre confort, dar cu veleități sportive perceptibile, iar suspensia face treabă bună, mai ales dacă ești un om rezonabil și te oprești la jantele de 19 inchi. Mai departe de atât, s-ar putea să simți în mod neplăcut fiecare imperfecțiune a drumului.

Noi am avut noroc aici și jantele s-au „oprit' la dimensiunea de mai sus. Tot așa erau să se oprească două bagaje, pentru că portbagajul are o deschidere mai îngustă decât ar fi putut să fie, iar spațiul disponibil este suficient și doar atât, nu chiar impresionant.

Apropo de spațiu, pe bancheta din spate chiar încap trei adulți, dar cei mai înalți nu vor avea o călătorie prea confortabilă. Altfel, toți ocupanții vor fi răsfățați de  materiale de calitate și finisaje bune chiar și în acest segment. Dacă este bifat sistemul opțional Bowers&Wilkins, vei fi bucuros de fiecare dată când dai volumul mai tare.

Antifonarea bună te lasă să te bucuri de muzică și dacă îți place să o lași în surdină. Pe partea tehnologică, avem un tur de forță aici. Deasupra ceasurilor de bord stau două camere cu infraroșu care „văd'dacă ești cu ochii la drum și mai multe sisteme te ajută să nu părăsești banda fără intenție și să eviți mai multe tipuri de accident. Totul e să fii responsabil, să conduci cu o viteză civilizată și să nu te pui cu legile fizicii.  Hai că asta nu-i greu, nu-i așa?

 

Date tehnice

Motor L6 turbo, diesel – Cilindree 2993 cmc – Putere max. 320 CP/4400 rpm – Cuplu max. 680 Nm între 1750 și 2250 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie de viteze automată cu 8 tr. – L/l/h 5082/1932/1407 mm – Masă proprie 1.925 kg – Portbagaj 440 l – 0–100 km/h 5,1 s – Viteză max. 250 km/h – Consum mixt 6,2-6,3 l/100 km – Emisii CO2 162-166 g/km – Preț de la 96.568 de euro cu TVA inclusă. 133.322 de euro pentru configurația testată

 

Verdict

La prima vedere, ai spune că trebuie să fii într-un anumit fel de zgârcit să cumperi o mașină de 100.000 de euro cu motor diesel. Dar faci 800 de kilometri fără să alimentezi și fără să mergi încet? Știu zgârciții ceva…

Adaugă un comentariu