BMW Seria 2 Active Tourer xDrive: Evoluție spre normalitate

Dacă un BMW cu tracțiune față este aproape imposibil de digerat, dezvoltarea versiunii xDrive pentru Seria 2 Active Tourer mai liniștește puțin apele.

A trecut o bună bucată de vreme de când BMW a lansat primul monovolum și, totodată, primul model cu tracțiune față din istoria de un secol a mărcii. Și chiar dacă nu e o mașină deloc rea, având o dinamică surprinzător de bună pentru un model din acest segment, încă nu putem spune că ne-am obișnuit cu ideea că bavarezii au făcut o mașină cu punte spate inertă.

Însă BMW nu ne-a lăsat să ne dezmeticim bine și a lansat și o versiune cu tracțiune integrală a Seriei 2 Active Tourer. Ceea ce sună foarte bine pentru cei care încă nu pot depăși pragul psihologic ridicat de noua platformă a bavarezilor. Vorba aia: măcar acum există un ax cardanic pe sub tunelul median al mașinii.

BMW Seria 2 Active Tourer xDrive: Ce oferă

Având o soluție tehnică cu motor dispus transversal deasupra punții față, Seria 2 Active Tourer nu putea folosi același sistem xDrive folosit de restul modelelor BMW. Așa că a fost adoptat un ax cardanic cuplat printr-un angrenaj angular direct la diferențialul față, care se rotește cu aceeași viteză ca a planetarelor. Și chiar dacă această Seria 2 rulează în modul 2WD în condiții normale, inginerii germani au ales să lase arborele de transmisie să se învârtă în gol, pentru că această soluție este mai eficientă energetic. Atunci când creierul electronic al mașinii detectează o patinare, cuplarea punții spate se face în câteva fracțiuni de secundă printr-un ambreiaj multi-disc înglobat în diferențialul posterior.

Pentru a crește eficiența energetică a sistemului xDrive, bavarezii au mai venit cu o inovație la nivelul ambreiajului controlat electrohidraulic, care asigură distribuția cuplului către puntea spate. Astfel, atunci când se rulează în modul 2WD (pe autostradă, de exemplu), presiunea fluidului din sistemul hidraulic este redusă pentru a reduce la minimum frecările interne. Cu toate acestea, activarea pompei are loc instantaneu, astfel că șoferul nu resimte nicio întârziere atunci când puterea este transmisă către spate.

Transmisia xDrive este disponibilă doar pentru două versiuni de motorizare – 220d și 225i – ambele fiind cuplate standard la cutia de viteze automată Steptronic cu opt rapoarte. Adăugând doar 61 kg la masa proprie a mașinii, aceasta nu schimbă notabil dinamica mașinii, singurele avantaje fiind cele legate de motricitate în condiții precare de aderență, unde oferă o ținută de drum mai sigură. Nici consumul de combustibil nu este cu mult mai mare decât al versiunilor cu tracțiune față, diferența fiind de sub 1 l/100 km.

BMW Seria 2 Active Tourer xDrive: Ce ne place și ce nu ne place

Atuurile Seriei 2 Active Tourer rămân aceleași în cazul variantei xDrive, fiind o familistă excelentă care îi oferă multe satisfacții celui de la volan. Totuși, ne mai trebuie timp să ne obișnuim cu o siluetă de monovolum în gama BMW.

Adaugă un comentariu