BMW Z4 sDrive30i: Esență recompusă

Categoric, BMW Z4 e un vehicul cu personalitate puternică. Pe scurt, lucrurile stau astfel…

Teme de discuție de dinaintea lansării proaspetei generații BMW Z4: e un proiect desfășurat cu Toyota (care a folosit platforma tehnică pentru coupe-urile Supra), s-a renunțat la avansatul pavilion rigid escamotabil al fostei generații în favoarea unuia tradițional textil și nu mai există faruri duble, tipice BMW.

Acestea fiind spuse, deja se înfiripă senzația compromisului. Nu vă lăsați pradă unor astfel de gânduri. Inclusiv în versiunea cu 4 cilindri numită Z4 sDrive30i, roadsterul bavarez demonstrează o sportivitate rutieră completă și un caracter de marcă integru.

Oare fanii mărcii nipone vor opina că Toyota și-a făcut un BMW? Revenind la Z4, mai mult decât la toate celelalte generații Z3 și Z4, grila frontală cu două prize de aer amintește de a celebrului roadster BMW 507 din 1956. Și asta, paradoxal, fără să avem de-a face cu o tratare retrodesign – de altfel, ultramodernele blocuri optice cu surse LED o confirmă.

Proporțiile lui Z4 și configurația constructivă sunt de roadster clasic: motor amplasat longitudinal în față, tracțiune pe roțile din spate, gabarit compact, două locuri, pavilion textil. Dincolo de această descriere succintă (întru totul corespunzătoare și înaintașului 507), tehnica avansată își pune pronunțat amprenta asupra performanțelor și aptitudinilor dinamice ale lui BMW Z4 sDrive30i.

Propulsorul său turbo are 2,0 litri și 258 CP. Pentru sportivitate stradală, e mai mult decât suficient. Integrarea softului care gestionează cutia automată cu 8 trepte este mai reușită ca oricând. Modul de rulare „Comfort' al lui Z4 sDrive30i are deja o anume tușă sportivă (prestațiile direcției și suspensiei confirmă asta), iar cel „Sport' excelează în privința spontaneității și acurateții cu care mașina răspunde la comenzi.

Sunetul motorului are o certă amploare și timbrul său, cu note mai dure, te face să nu regreți absența unei configurații cu 6 cilindri. Cât despre potențialul în materie de cuplu și urcare rapidă în ture, acesta este întru totul convingător.

Date tehnice

Motor L4 turbo longitudinal în față – Cilindree 1.998 cmc – Putere maximă 258 CP la 5.000-6.500 rpm – Cuplu maxim 400 Nm între 1.550 și 4.400 rpm – Tracțiune spate/cutie automată, 8 trepte – L/l/h 4324/1864/1304 mm – Masă proprie 1.505 kg – Volum portbagaj 281 l – 0–100 km/h 5,4 s – Viteză maximă 250 km/h – Consum mixt 6,1 l/100 km – Emisii CO2 139 g/km – Preț de la 48.136 euro

 

Verdict

La fel de bine garnisit cu gadgeturi high-tech ca oricare alt BMW pretențios, roadsterul Z4 sDrive30i nu riscă să fie luat drept un smartphone pe roți, reușind să te cucerească deplin cu ceea ce are de oferit pe partea conducerii sportive.

Adaugă un comentariu