Break-uri practice pentru familii pragmatice

Acesti uriasi ai transportului ofera spatiu de incarcare din belsug – si inca la preturi rezonabile. Batalia pentru cel mai bun caraus de familie incepe.

Nu mai sunt ultima moda in materie de transport, asa cum sunt SUV-urile, si nici nu sunt la fel de versatile precum monovolumele: breakurile sunt cai de povara, leagane pentru copii si muncitori peste program. Chiar daca piata noastra nu le apreciaza asa cum ar merita, breakurile raman imbatabile in ceea ce priveste oferta de spatiu raportata la pretul de achizitie. Iar cu motorizari diesel moderne, acestea promit sa fie adevarati campioni ai economiei, ajutorul de nadejde al familistilor cu copii si nevoi de transport pe masura.

Pentru prima data avem intr-un test comparativ recent actualizatul Opel Insignia Sports Tourer alaturi de la fel de noua Skoda Superb Combi (in urma unei binemeritate operatii de facelift), dar si Mazda6 Combi (intrata pe piata cu doar un an in urma) impreuna cu veteranul Ford Mondeo Turnier. Trei dintre acestea – Ford, Skoda si Opel – au sub capota dieseluri economice, de 2,0 litri/140 CP, in timp ce Mazda6 incearca sa profite de avantajul motorizarii Skyactiv la fel de economice, dar de 2,2 litri/150 CP. Cine va iesi victorios din aceasta batalie?

4. Opel Insignia Sports Tourer: Rispitorul
Faceliftul ii face bine Insigniei, dar nu schimba cu nimic slabiciunile versiunii break.
image112Deja un facelift? Da, si aproape ca nu se observa. Lui Insignia, care este o reusita din punct de vedere al designului, Opel i-a oferit mai mult rafinament. Asta se simte in primul rand la trenul de rulare, care gaseste cel mai placut compromis dintre trecerea peste denivelarile lungi si filtrarea denivelarilor scurte. La acest tren de rulare se potriveste foarte bine directia incisiva si grozavele scaune sport ergonomice, mana cereasca pentru spatele ocupantilor. Consola centrala este acum mult mai ergonomica, iar sistemul IntelliLink – mult mai competent si mai clar in utilizare. Echiparea Cosmo este bogata si compenseaza neajunsurile tipice ale breakului Opel. In continuare nu este prea mult spatiu in interior – si asta in ciuda lungimii considerabile, de 4,91 metri. Portbagajul este mic si nepractic – deranjeaza bara parasoc lata. Pe scurt, Insignia este o masina buna, dar, din pacate, nu si un break bun.

3. Ford Mondeo Turnier: Imbatranitul
In curand la pensie, dar in continuare un cal de povara credincios. Si la un pret imbatabil.
image102Succesorul va fi lansat in toamna, motiv pentru care pretul lui Mondeo este unul dintre cele mai atractive din clasa sa. Mondeo Turnier ramane, chiar si la finalul ciclului de viata, un break competent: cu atat de mult spatiu, concediile pot fi planificate fara grija logisticii. Directia sensibila si suspensia echilibrata asigura lui Mondeo un caracter dinamic, in timp ce franele ireprosabile si calitatea foarte buna a interiorului vorbesc despre experienta masinii din Köln. Dar, dupa sapte ani, unele lucruri nu mai par la fel de proaspete la Mondeo. Dieselul sau, care pe vremuri era foarte apreciat, functioneaza, pentru standardele actuale, zgomotos si greoi. In plus, TDCi, singurul fara start&stop din comparativ, consuma cel mai mult cu cei 6,3 l/100 km ai sai. Echiparea sa bogata ar trebui sa te faca sa treci cu vederea problemele varstei: cu pachetul Tita-
nium inclus in pret, nimic nu lipseste de pe lista de echipamente.

2. Mazda6 Combi: Sportivul
Mazda raspunde vioi la apasarea pedalei de acceleratie, dar ca vehicul utilitar nu straluceste.
image108La Mazda, motorul da tonul cu un start surprinzator: in 9,1 secunde, acesta ajunge deja la 100 km/h – cel mai rapid din test. Se tureaza ca un diavol si tot ca un diavol se si aude, iar la aceste calitati adaugam schimbarea placuta a treptelor si cel mai mic consum din test: 5,4 l/100 km. In aceasta situatie ii iertam reactiile in volan si suspensia rigida, care emana un spirit sportiv prin cursa scurta a arcurilor. Pernele ferme ale scaunelor si agilitatea incurajeaza un stil de conducere sportiv. Dar ca break? Am putea neglija acest aspect la care Mazda6 nu straluceste. Spatele este ingust, vizibilitatea este modesta, doar portbagajul (552 – 1.663 l) este decent. Partea buna a Mazdei: nu deceptioneaza in nicio privinta, impresioneaza prin calitatea de fabricatie solida, iar garantia de cinci ani nu este de neglijat. Ii mai putem reprosa doar impozitul ceva cam mare, datorat cilindreei de 2,2 litri.

1. Skoda Superb Combi: Seniorul
Cu tot faceliftul, uriasul de la Skoda incarunteste. Insa talentul sau practic ramane imbatabil.
image116Un urias! Nu neaparat la exterior – Superb este cu 8 cm mai scurt decat Insignia. Ci la interior – asa de mult spatiu la genunchi isi doreste orice patron de firma. Si atat de mult spatiu in portbagaj, orice tata de familie. Volumul record de 633 l (cu un maxim de 1.865 l) al portbagajului domina imaginea functionalei Skoda, facandu-l pe posesorul lui Superb sa uite de grijile resurselor de transport limitate. In rest, slabiciunile sunt minore: pernele ferme ale scaunelor au in fata spatare putin cam scurte, dieselul vivace si economic maraie la turatie joasa ca un caine flamand, iar trenul de rulare are dificultati la depasirea denivelarilor scurte. Ce sa-i faci, nu mai este la prima tinerete, lucru aratat si de elementele numeroase din plastic dur din cockpit, precum si zgomotele care apar in interior. Uriasul ramane in urma si in ceea ce priveste centrala multimedia sau sistemele de asistenta.

Clasament

1. Skoda Superb Combi 2.0 TDI: 490 puncte
image118Acest urias al spatiului nu poate fi neglijat. Motorizarea vivace si economica, confortul bun si pretul acceptabil compenseaza faptul ca Superb isi arata, in unele privinte, varsta conceptuala.

 

2. Mazda6 Skyactiv-D 150: 489 puncte
image110Atentie! Cine s-a clasat atat de aproape de Skoda trebuie sa fie un break grozav. Mazda nu e doar o masina pentru sofer, ci si una matura, sigura si convenabila din toate punctele de vedere.

 

3. Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi: 475 puncte
image104Ford a fost candva castigatorul testului! Ce a ramas din asta? Un portbagaj mare, dinamica buna a rularii si confortul – in rest, lupii tineri il depasesc treptat la multe capitole.

 

4. Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi: 467 puncte
image114Partea buna la Insignia: Opel a rezolvat problemele cu trenul de rulare si sistemul de infotainment. Dar nu este suficient sa fii doar sic, atunci cand dieselul e zgomotos, iar spatiul e limitat.

 

Verdict
Un facelift la jumatatea ciclului de viata poate avea efecte miraculoase. In aceasta privinta, actualizarea Insigniei a venit la momentul potrivit, deoarece dovedeste ca Opel isi da seama de greseli si le corecteaza. Confortul la rulare este acum corespunzator, dar breakul sufera in continuare de problemele intrinseci: utilizare ineficienta a spatiului, portbagaj neincapator. De aceea nu poate avansa decisiv in fata campionului de la Skoda. Mazda demonstreaza ca munca ingrijita in toate privintele produce o masina puternica. In fata acestei evidente trebuie sa se incline si Ford, varsta lui Mondeo atarnand greu in comparativ si costandu-l pe acesta puncte pretioase.

[table id=459 /]

Adaugă un comentariu