Dacia Logan Stepway: Fructul oprit e la raft

Până acum, Logan Stepway era disponibil doar în Rusia și purta sigla Renault. Să vedem cum se conduce versiunea crossover a lui Logan pe drumurile patriei.

După Sandero, Logan MCV, Dokker și Lodgy, a venit și rândul variantei sedan a lui Logan să primească versiunea de echipare Stepway. O noutate în gamă? Nu chiar, deoarece Logan Stepway se comercializează deja pe piața din Rusia încă de la începutul anului trecut, unde a fost prezentat la Salonul Auto de la Moscova, purtând însemnele brandului Renault. Totuși, apreciem decizia celor de la Dacia de a lansa versiunea crossover pentru cel mai vândut autoturism din România.

Pentru început, Dacia Logan Stepway a fost comercializată doar în mediul online și este disponibilă alături de motorul pe benzină TCe 90 sau împreună cu două unități diesel: Blue dCi 75 și Blue dCi 95. La momentul testului, exemplarele comandate din stoc erau disponibile doar în nuanța Bleu Azurite, dar bănuim că aceasta va fi culoarea cea mai apreciată de clienți.

Exemplarul testat de redacția AUTO BILD România este echipat cu deja clasicul motor turbo pe benzină cu trei cilindri și 90 CP. În continuare, acesta se simte bine pe caroseria ușoară a lui Logan și afișează un comportament dinamic decent alături de transmisia manuală cu cinci trepte.

Însă, cum era de așteptat, reprizele motorului de 898 cmc au de suferit vizibil atunci când în mașină călătoresc mai mult de două persoane. Însă supărarea ne trece repede atunci când deschidem ușile din spate. Spațiul disponibil pentru pasagerii din spate rivalizează cu modelele sedan din clasa medie, iar volumul de 510 litri al portbagajului poate satisface nevoile de transport și ale celui mai strângător conațional. De asemenea, înțelegem încă odată de ce Dacia Logan este vehiculul preferat când vine vorba despre serviciile de taximetrie și de ride-sharing.

Versiunea Stepway vine cu o gardă la sol mărită cu cinci centimetri, fapt ce îi conferă oarecare capabilități în mediul off-road, evident limitate doar de tracțiunea față și de aderența anvelopelor. Din păcate, cei cinci centimetri în plus nu sunt gestionați chiar optim de centrul de greutate al mașinii, existând acum un ruliu mult mai pronunțat.

Chiar și așa, garda la sol de 195 mm va fi apreciată mai ales în mediul urban, unde Logan Stepway trece peste șinele de tramvai cu mare ușurință. La confortul șoferului și al pasagerilor contribuie și scaunele cu tapițerie moale, însă pe distanțe lungi acestea se pot dovedi obositoare.

Clienții echipării Stepway primesc în standard un sistem de asistență la parcarea cu spatele, jante structurale cu diametrul de 16 inchi, diverse ornamente specifice și sistemul de infotainment MediaNav, care vine cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay deja instalate. Se aude și la brandurile premium?

Sigur, și Logan Stepway va intra în subiectul discuțiilor: Logan nou sau un alt autoturism premium second-hand. Noi intrăm în categoria celor care aleg un Logan nou.  Este un autoturism complet, care oferă spațiu interior generos, motoare fiabile și o experiență ușoară de condus. De asemenea, este un autoturism numai bun pentru persoanele care au obținut permisul de curând.

 

Prima impresie

Hainele de crossover îl îmbracă bine pe Logan, în timp ce propulsorul 0.9 TCe face treabă bună și în 2020. Din păcate, garda la sol mărită cu 5 cm accentuează ruliul.

 

Date tehnice

Motor L3, turbo – Cilindree 898 cmc – Putere max. 90 CP/5000 rpm – Cuplu max. 140 Nm la 2250 rpm –Transmisie tracțiune față/cutie de viteze manuală cu 5 tr. – L/l/h 4346/1733/1567 mm – Masă proprie 1.090 kg – Portbagaj 510-1.257 l – 0–100 km/h n/c – Viteză max. 175 km/h – Consum mixt 5,1 l/100 km – Emisii CO2 115 g/km – Preț de la 10.250 de euro cu TVA inclusă

 

Verdict

Dacă a fost bună pentru piața din Rusia, va fi și mai bună pentru cea din România. Prețul imbatabil alături de echiparea bine garnisită garantează că Dacia Logan în echipare Stepway își va găsi repede un număr însemnat de clienți.

Adaugă un comentariu