Bentley Flying Spur V8: Dragă pinten, esti sublim

34 de țări, incluzând cele din UE și Regatul Unit, nu pot comanda un Flying Spur W12, ci „doar un V8. Iată cum merge în România!

Iată că s-a ajuns și aici. Cum adică? Momentul în care Bentley nu mai oferă motorul W12 nici pe piața proprie. Și nici în alte 33 de țări. În loc de W12, avem un V8. Am pierdut ceva? Da, dacă le compari la cifre. Pentru că nu am avut cum să-l încercăm în varianta W12, putem să vă spunem, totuși, că nu e totul despre cifre.

În cazul multor automobile, e mai important cum te face să te simți. Iar Flying Spur V8 chiar bifează toate căsuțele la această rubrică. E o senzație aparte pe care o trăiești la volan, iar în spate te simți într-un alt fel de aparte. Ei o descriu drept un amestec de eleganță și sofisticare ce îți ridică nivelul călătoriei.

Bentley Bentayga: Oligarh pentru o zi

Ce înseamnă asta când ai o limită de kilometri? Am spune că este senzația că poți să conduci până ți se închid ochii de oboseală, dar fără ca restul corpului tău să fie obosit. De fiecare dată când urc la volanul unui model din această clasă, trăiesc o relaxare bizară. Deodată, toate problemele mele de zi cu zi dispar. Nu mă mai gândesc la nimic altceva și trăiesc momentul. Ar putea fi concentrare, dar se simte altfel.

Materialele de la bord sunt aproape de perfecțiune. Remarcăm câteva butoane de Audi rătăcite pe ici, pe colo. Este normal să le găsim, dar am fi dorit să fie și mai bine ascunse. În rest, atenția la detaliu îi face pe plac și celui mai chițibușar coleg din redacție. Contrar aparențelor, nu sunt eu acela, dar sunt pe aproape.

Bentley va produce doar mașini complet electrice din 2030

În orice caz, te simți distanțat de lumea din exterior și parcă ai urcat la un nivel superior, deși mergi tot pe șosea. Plutești, mai bine zis, căci ai o suspensie pneumatică cu trei camere, o direcție plăcut cântărită și un motor ce toarce liniștit sub capotă. Urcă mai sus în ture decât V8-ul lui Mulsanne, e altă filozofie aici. Dar puterea și cuplul motor sunt acolo și par să fi fost declarate cu modestie. O modestie tipic britanică, ce ascunde în spate o superioritate subîn- țeleasă. Flying Spur V8 te face să simți că plutești, iar dacă înțelegi asta și apuci să o trăiești, pricepi că își merită o bună parte din banii pe care îi cer englezii pentru el.

Este mașina care poate fi confortabilă preț de mai multe rezervoare de carburant la rând, dar și sportivă într-un mod elegant atunci când este nevoie. Ca un gentleman în smoking care dă câțiva pumni ca să-și apere aleasa. Întâmplător, acel gentleman are în spate câțiva ani de sporturi de contact. Cam așa se mișcă și Flying Spur V8. Se simte că marca știe să ofere sportivitate cu eleganță și să asigure un echilibru între cele două aspecte. Iar asta se simte indiferent că stai la volan sau în spate.

Modelul acesta este capabil să apară în DEX lângă termenul grand tourer cu patru uși. Iar ceilalți pot să își ia noti- țe. Unele lucruri nu se învață din cărți, din păcate, moment în care experiența devine un profesor bun. Vestea bună e că Bentley are o experiență vastă în domeniul grand tourerelor. A fost pâinea lor cea de toate zilele, iar ce înveți bine nu uiți niciodată. Nota 10, ia loc.

Date tehnice

Motor V8, benzină turbo, longitudinal față – Cilindree 3996 cmc – Putere 549 CP la 6000 rpm – Cuplu maxim 770 Nm între 1960 și 4500 rpm – Tracțiune integrală/automată cu opt trepte – L/l/h 5316/1978/1484 mm – Masă proprie 2.330 kg – Volum portbagaj 420 l – 0–100 km/h 4,1 s –  Viteză maximă 318 km/h – Consum mixt 12,7 l /100 km (WLTP) – Emisii CO2 288 g/km (WLTP) – Preț 230.240 euro cu TVA inclusă

Bentley Flying Spur a primit propulsorul V8 cu 550 CP

 

Verdict

Dacă îmi spuneai că poți merge cu un V8 de 4.0 litri într-un Bentley și să ai un consum real de 13 litri la sută, aș fi zis că minți. Dar iată că inginerii pot face mici miracole fără sisteme hibride. Este ca o friptură de vită într-un restaurant cu stele Michelin.

Adaugă un comentariu