Fiat 500e Cabrio: Atât de chic în liniste

Distractiv, conectat, natural și decapotabil. Acestea sunt doar câteva dintre calitățile noului Fiat 500e Cabrio.

Avem în față primul cabrio electric cu patru locuri din lume. Nu e un lucru mic să fii primul, chiar dacă aici ne referim la un autoturism mic. Cred că poți număra pe degetele de la o mână vehiculele de sub 3,7 metri care sunt comercializate acum în Europa.

În ciuda dimensiunilor compacte, italienii nu au făcut rabat de la nimic. Noul Fiat 500e vine cu cel mai avansat pachet tehnologic din portofoliul brandului de la Torino și acest lucru se vede repede.

Fiat vrea să vândă doar mașini electrice din 2030

Designul a rămas reprezentativ pentru 500. Chiar dacă este acum mai matur, a rămas în continuare extrem de ușor de recunoscut, chiar și pentru cei care nu sunt cu adevărat intere-sați de capitolul automobilistic. De altfel, ce ne-a atras în mod special la acest model a fost culoarea. Se numește Rose Gold și are, probabil, rolul de a prezenta, parțial, aspectul tehnologic al mașinii, fiind până acum o culoare folosită, în special, în domeniul telefoanelor inteligente. Deși nu a fost chiar pe gustul tuturor persoanelor întâlnite pe parcursul celor trei zile, noi am apreciat și amprenta luminoasă a farurilor duble.

Vehiculul abundă în detalii interesante. Inscripția Fiat este prezentă doar pe hayon, în timp ce pe restul caroseriei vei vedea doar logo-ul 500. Acesta apare în față, pe capacul central al jantelor, pe rama geamurilor din spate, dar și în interiorul stopurilor LED. Tema continuă la interior, unde, pe lângă siglele „500′, identificăm, în mânerele de pe portiere, o ilustrație a primei generații Fiat 500 și inscripția „Made in Torino’. Panorama orașului italian poate fi privită și în locul dedicat pentru încărcarea wireless a smartphone-ului.

Fiat Tipo primește dotări noi și o versiune Cross

Tema Rose Gold continuă și pe planșa de bord, pentru a fi întreruptă numai de ecranul generos (10,25 inchi) al unității media. Acesta este de foarte bună calitate. Dispune de o rezoluție înaltă și de o grafică atent lucrată.

E timpul să pornim motorul. Să înceapă liniștea! Deschidem plafonul textil și suntem întâmpinați de sunetele naturii. Un lucru e clar aici, fiecare călătorie cu 500e Cabrio poate fi extrem de relaxantă. Suspensia gestionează excelent denivelările scurte, iar direc- ția, deși nu oferă un feedback deosebit, este potrivită pentru un hatchback de mici dimensiuni. După ce calci pedala de accelerație, vei vedea că 118 CP sunt mai mult decât suficienți pentru a te distra. Cei 220 Nm sunt accesați instantaneu, iar cele patru roți amplasate în colțurile exterioare ale mașinii vor avea grijă să te țină pe trasa aleasă.

PSA şi Fiat Chrysler Automobiles au prezentat logo-ul Stellantis

Critici pot fi aduse doar poziției înalte de condus (deși aici putem în- țelege acest aspect, acumulatorul fiind amplasat în podea) și portbagajului, care dispune de un volum de doar 185 de litri, dar care rămâne corect pentru o decapotabilă de mici dimensiuni. Întrebarea e: au loc patru persoane în 500e Cabrio? Răspuns: depinde. Cei din spate au loc la cap, dar genunchii lor vor fi la mila celor din față.

Pentru noi, prețul de 27.223 de euro nu este exagerat pentru o mașină care dispune de un pachet tehnologic de ultimă oră, și care afișează, în același timp, un caracter atât de puternic.

Fiat 500e Cabrio:
MOTOR electric; PUTERE MAX.  118 CP; CUPLU MAX. 220 Nm; ACUMULATOR 42 kWh; TRANSMISIE tracțiune față/ cutie automată; L/I/H 3632/1683/1527 mm; MASĂ PROPRIE 1.405 kg; PORTBAGAJ 185–550 l; 0–100 KM/H 9,0 s;  VITEZĂ MAX. 150 km/h;  CONSUM  14,8 kWh/100 km;
PREȚ de la 27.223 de euro.

VERDICT

Fiat 500 devine mai matur, dar în același timp, nu-și pierde personalitatea jucăușă, iar versiunea electrică duce distracția la un alt nivel. Plafonul textil reprezintă un bonus elegant.

Adaugă un comentariu