Honda Jazz 1.5 i-VTEC: O mare surpriză

Relativ necunoscut în România, modelul Jazz s-a remarcat în afara ţării noastre şi a ajuns la a treia generaţie. Honda a livrat la nivel internaţional peste 7 milioane de Jazz din 2001 până în prezent, dar modelul 2018 vine cu o surpriză.

Desigur, există îmbunătăţiri vizibile la exterior, plus adăugări la capitolul siguranţă, însă surpriza cea mare se află sub capotă: motorul de 1.5 litri aspirat, pe benzină, împrumutat de pe HR-V, care produce 130 de cai-putere. El vine să completeze un nou nivel de echipare sportiv, Dynamic, care presupune şi modificări ale şasiului, suspensiei şi elemente ale caroseriei. Propulsorul japonez se turează până în zona roşie într-un mod atât de plăcut, încât sunetul motorului devine un element de bază al experienţei la volan. Acceleraţia este liniară şi cele 1100 de kilograme ale noului Jazz nu se simt deloc.

Deşi forma tinde către un mic monovolum, stabilitatea este foarte bună şi în anumite momente Jazz-ul de 130 de cai-putere dă o uşoară senzaţie de hothatch. Cutia manuală în 6 trepte are o cursă scurtă şi îţi alimentează senzaţia că te afli într-o maşină mai puternică. Există şi o cutie automată CVT cu 7 trepte, însă cine are nevoie de ea, împreună cu motorul de 130 de cai-putere?! Distracţia este amplificată de cutia manuală, automata este pentru cei comozi.

Să nu uităm de impresia artistică. Cum până acum modelul Jazz era oferit cu un motor pe benzină de 1.3 litri şi 100 de cai-putere, iar designul era cuminte, ultimul lucru la care se gândea cineva când o privea era dinamism. Acum, când o vezi apropiindu-se în oglinda retrovizoare, într-o combinaţie de roşu şi negru, te aştepţi la mai mult. Şi ea livrează: 8,7 secunde până la 100 km/oră şi 190 km/oră viteza maximă.

Să nu uităm de partea practică: un portbagaj de 354 de litri disponibil pe o maşină de 4 metri, plus funcţia Magic Seats. Consum de 7,2 litri anunţat în oraş, 5,1 litri în afară şi un mixt de 5,9 litri la 100 de kilometri.

 

Verdict:

Noua Honda Jazz cu motorul de 130 de cai-putere este o surpriză plăcută. Spaţiul interior este evident, iar felul în care se turează propulsorul aspirat pe benzină te face să regreţi că vremea acestor motoare se apropie de sfârşit.

taguri
Adaugă un comentariu