Hyundai Tucson 2.0 CRDI – Un facelift discret

Hyundai Tucson a beneficiat de un facelift? Da! Coreeni l-au „adus la zi” cu doar câteva schimbări minore.

Nici nu prea aveau ce să schimbe. Cu greu deosebești noul Tucson de versiunea apărută în urmă cu patru ani. Chiar și așa, faceliftul aduce câteva schimbări estetice minore, dar care sunt suficiente pentru a reîmprospăta un model care avea deja o prezență foarte plăcută pe șosea.

La exterior, noul Hyundai Tucson dispune de blocuri optice cu tehnologie LED și are o grilă față ușor redesenată. Schimbările mai evidente vin la interior, unde ecranul unității media a fost amplasat mai sus și arată similar cu cel de la Kona. Materialele folosite la interior sunt de bună calitate. Planșa bordului este fabricată dintr-un material moale la atingere, iar scaunele din piele cu reglaj electric dau un aspect premium interiorului. O adevărată încântare pentru șofer, dar mai ales pentru pasagerii din spate, este plafonul panoramic, care dispune de o deschidere generoasă.

Sub capota modelului testat se află un propulsor rafinat de doi litri diesel, care dispune de 185 CP și are un cuplu de 400 Nm. Împreună cu suspensia care oferă un ruliu redus și cu jantele de 19 inchi, noul Tucson dispune de performanțe dinamice impresionante pentru un crossover compact. Mașina este pusă în mișcare cu ajutorul unei cutii automate cu opt trepte, care face o treabă foarte bună, atât pe modul Confort, cât și pe modul Sport. Din păcate, nu există alte moduri de condus, dar nici nu ar fi fost necesare pentru că autoturismul nu poate fi configurat cu amortizoare adaptive. Prin urmare, gropile mai mari și imperfecțiunile din drumurile românești pot afecta starea de bine a unui șofer pretențios. Noul Tucson vine echipat și cu un sistem mild hybrid care funcționează la 48 de volți. Alături de acesta, versiunea testată (Luxury) mai dispune, printre altele, de un sistem de camere cu vedere la 360 de grade, faruri LED, sistem audio Krell, compatibilitate Android Auto și Apple CarPlay.

Experiența condusului a rămas, în mare parte, neschimbată. Direcția este precisă, iar propulsorul cu 185 de cai-putere face față cu brio tuturor provocărilor traficului urban sau extraurban.

Verdict

Chiar dacă nu are un design excentric ca al lui Kona sau impozant ca al noului Santa Fe, versiunea facelift a lui Tucson este perfectă pentru familiile care au nevoie de un SUV compact confortabil, cu spațiu interior suficient.

Adaugă un comentariu