Mazda CX-5: Transfigurare și înnobilare

Prima generație Mazda CX-5 și-a câștigat o bună reputație pe piață. La ce ne putem aștepta în continuare?

La nivel mondial, fiecare al patrulea automobil Mazda vândut este un exemplar din seria CX-5. Astfel, devine lesne explicabil de ce japonezii au fost foarte atenți cu pregătirea noilor SUV-uri compacte din această serie. Rafinarea designului și accentuarea caracterului premium au jucat aici roluri esențiale. Mai mult ca până acum, pentru personalizarea mașinii s-a insistat pe reflectarea culturii japoneze tradiționale în mesajul stilistic.

Traducerea sub o formă materială concretă a semnificației termenului Kodo (sufletul mișcării) a fost foarte subtil tratată de către stiliștii mărcii lucrând sub conducerea lui Shinichi Isayama. Acesta a insistat ca unele părți ale mașinii să fie mai întâi modelate manual cu maximă finețe, după metode clasice, apoi scanate și transpuse în forme 3D. Cu toate că ampatamentul și consolele față/spate ale Mazdei CX-5 nu au suferit redimensionări, proporțiile caroseriei arată acum altfel, deoarece capota este mai lungă, în timp ce curbura montanților parbrizului a fost modificată discret, pentru ca baza acestora să vină mai spre spatele mașinii.

Contururile măștii frontale, forma subțiată a blocurilor optice și reinterpretarea ornamentării cromate a conturului geamurilor laterale contribuie la obținerea unei expresii evidente de noblețe și dinamism. Formele zonei metalice laterale, la rândul lor, au fost tratate astfel încât masivitatea să lase loc unei sugestii dinamice. Remodelarea părții din spate dă tușa finală a unui întreg armonios și cu mesaj energic.

Înăuntru, aproape niciun detaliu cunoscut de la modelele de până acum nu mai este vizibil. Planșa de bord este diferită ca design și materiale de finisare, la fel consola centrală și panourile portierelor. Tratarea cromatică a habitaclului și elementele ornamentale susțin convingător tușa premium a ambianței interioare. Mai remarcăm un sistem de afișare head-up display, împreună cu noul touchscreen de 7 inchi al sistemului multimedia. Pentru că, cu o zi înaintea sesiunii de teste cu noua Mazda CX-5, am avut prilejul de a conduce fostele modele, am observat totuși că instrumentele de bord (mai puțin cadranul digital din dreapta) sunt neschimbate.

Mazda CX-5

Mazda CX-5 e acum mai silențioasă în mers și mai rafinată în privința comportamentului rutier. Îmbunătățirea insonorizării și adoptarea unui parbriz ceva mai gros au contat semnificativ la diminuarea zgomotului. Suspensia răspunde mai riguros, amortizarea fiind fin dozată pentru a oferi atât o filtrare eficientă a denivelărilor, cât și o bună stabilitate. După cum deja bănuiți, avem aici un SUV cu amprentă sportivă. Finețea direcției completează ideea, în timp ce manevrarea relativ ușoară a volanului păstrează o notă de confort. La Mazda CX-5 a fost introdus în dotarea standard programul G-Vectoring Control, al cărui scop este obținerea unei parcurgeri line și sigure a virajelor prin optimizarea momentului motor pentru fiecare roată (nu intervine asupra frânelor, ca ESP).

Motorizările sunt cele deja cunoscute, cu observația că a fost rafinată funcționarea cutiei automate Skyactiv Drive cu 6 trepte. Înnoirea prin care a trecut Mazda CX-5 nu este nici facelift, dar nici schimbare de generație. Putem merge aici pe ideea unei renovări ample.

Pe scurt:

Ce ne place: Motor diesel viguros și silențios.

Ce nu ne place: Nu se oferă moduri de rulare specifice.

Factorul wow: Ambianța în mers, peste așteptări!

Public țintă? Cei care caută stil și fiabilitate.

Mazda CX-5

În catalogul digital din secțiunea de mașini noi poți găsi toate prețurile și datele tehnice pentru mașinile vândute în România.

Verdict
Mazda a procedat în mod subtil la înnoirea lui CX-5. Privind și conducând automobilul, senzația de noutate totală devine evidentă. Accentuarea caracterului premium nu va trece neobservată. Pe de altă parte, platforma tehnică a fost păstrată.

Adaugă un comentariu