Mazda3 – Elevul, mai bun ca maestrul

Noua generatie Mazda3 nu renunta la platforma de origine Ford Focus, dar nici nu merge mai departe fara a propune perfectionari notabile si care se reflecta sesizabil in comportamentul dinamic.

Astfel, carenajele din tabla ambutisata si punctele de prindere a amortizoarelor din fata au fost mai bine rigidizate si, in ansamblu, structura noii caroserii autoportante ofera o rigiditate superioara. Bara stabilizatoare din fata are anvergura marita cu 20 mm; puntea din spate de tip multilink beneficiaza si ea de o bara stabilizatoare extinsa si de un cadru central transversal cu rezistenta mai mare la torsiune.

Tot spre deosebire de generatia precedenta, al carei sistem de asistare a directiei era hidraulic, acum Mazda3 are asistare electrohidraulica (EHPAS, adica Electro-Hydraulic Power Assist Steering).

Seria Mazda3 cuprinde variante de caroserie hatchback si sedan. In principiu, modelul hatchback se adreseaza celor care insista pe sportivitate, insa nici sedanul nu arata greoi (cum se intampla adesea in cazul “compactelor” cu portbagaj proeminent).

Mazda3 Sedan are consola din spate mai lunga si portbagajul mai incapator in configuratia cu cinci locuri, in timp ce Mazda3 hatchback pastreaza avantajul modularitatii sueprioare.

In privinta motorizarilor, marea noutate consta din adoptarea turbodieselului de 2,2 litri, recent introdus la seria Mazda6. Mazda3 dispune de doua versiuni ale acestui propulsor, una furnizand 150 CP, cealalta fiind capabila sa dezvolte 185 CP. Datorita acestora, modelele Mazda3 MZR-CD 2.2 dispun de reprize foarte rapide, ilustrand perfect caracterul sportiv al seriei. Desi Mazda3 dispune numai de tractiune pe rotile din fata, nici in cazul versiunilor turbodiesel de 185 CP (al caror cuplu maxim ajunge la 400 Nm!) nu apar reactii de cuplu in volan sau inconsecvente de motricitate.

Mazda3 propune si ceva noutati referitoare la siguranta activa. Aici trebuie mentionate farurile bixenon directionale (acestea schimba directia fasciculului luminos cu 15 grade spre dreapta sau spre stanga) si luminile de avarie care se aprind automat la franarile de urgenta (ESS – Emergency Stop Signal).

Pentru prima oara in clasa compacta, este propus un dispozitiv care, prin intermediul LED-urilor din oglinzile laterale si al unei avertizari sonore il previne pe sofer ca in unghiul mort al oglinzii se afla un vehicul (RVM – Rear Vehicle Monitoring).
 

Adaugă un comentariu