Nissan Leaf: Pionierul bivalent

Deși nu ai crede la prima vedere, Nissan Leaf are două personalități. Latura practică se îmbină neașteptat de bine cu cea sportivă, reușind să îți ofere mereu zâmbetul pe buze. Detaliile fac diferența. Și sunetul, sau lipsa lui. Leaf arată ca un autoturism cu sistem de propulsie convențional. Și asta ne place mult!

Sunt momente în viața unui jurnalist auto în care ajungi să testezi mașini cu adevărat speciale: iahturi de uscat care valorează peste 400.000 de euro ori supercaruri cu peste 700 CP, însă în majoritatea timpului, ne aflăm la volanul unor mașini aparent banale. Totuși, Nissan Leaf nu este deloc o mașină banală, deși s-ar putea rătăci ușor prin marea de mașini echipate cu motoare convenționale. Pentru noi, acesta este un plus. De ce ar trebui o mașină electrică să arate diferit? De ce ar trebui să strige din toate panourile caroseriei că este electrică?

Așadar, pentru a doua generație a lui Leaf, niponii au propus un design curat, simplu, dar și avangardist în același timp, fără ca mașina să pară că este venită din alt sistem solar. Forma clasică de hatchback ușor înălțat ascunde un habitaclu încă- pător. Locurile din spate pot aco-moda fără probleme trei adulți chiar și în cazul unei călătorii lungi. Iar toți pasagerii de la bord au loc suficient de depozitare în portbagajul generos cu volum cuprins între 420 și 1.161 de litri. Aici, singurul inconvenient este reprezentat de amplasarea subwooferului sistemului Bose, însă vei uita rapid de acest aspect după ce îl vei auzi în funcțiune.

Muzica preferată sună excepțional de bine la interiorul lui Leaf, iar atunci când vrei să fie liniște, trebuie doar să dai volumul la minim. Acum ai impresia că ai scăzut și volumul produs în timpul rulării, deoarece insonorizarea este excelent realizată. Nissan Leaf poate circula la viteze de autostradă, iar la intepresionat de repriza 40-80 km/h care durează doar două secunde. Nivelul superior de performanță vine cu un torque steer destul de pronunțat, așa că ar fi bine să ții volanul în poziție corectă și să ai liber în față dacă ai de gând să calci accelerația până la capăt. rior rămâne o serenitate rezervată, de regulă, mașinilor din clasa luxury.

Acumulatorul are o capacitate de 62 kWh și este dispus sub podea. Prin urmare, poziția de condus este o idee mai înaltă, însă vei aprecia vizibilitatea excelentă oferită de suprafe- țele vitrate mari.

Dacă tot am pomenit de baterie, să discutăm și despre posibilitățile de încărcare. Porturile se află în partea din față a mașinii și pot fi accesate ușor prin intermediul unui buton dispus în stânga volanului. Sub capac identificăm un port Type 2 care permite o încărcare de până la 6,6 kW la curent alternativ. În partea dreaptă avem priza CHAdeMO care suportă încărcarea rapidă la viteza de 50 kW. În acest fel, acumulatorul lui Leaf se poate încărca de la 10 la 80% în aproximativ o oră. Autonomia nu reprezintă o problemă aici, fiind posibilă parcurgerea a aproximativ 400 de kilometri cu un plin de energie, însă pentru asta trebuie să conduci cumpătat.

Totuși, ce-ar fi să trecem acum la partea distractivă a lui Leaf. În primul rând, trebuie menționat faptul că sub talpa piciorului drept ai până la 215 CP, iar toți sunt gestionați de puntea din față. Împreună cu cuplul de 340 Nm, Leaf oferă un răspuns fulgerător la fiecare apăsare a pedalei de accelerație. În aceste momente, am jurat că mă aflu la bordul unui hot-hatch pursânge. Sprintul 0-100 km/h poate fi realizat în mai puțin de șapte secunde, însă am fost cu adevărat impresionat de repriza 40-80 km/h care durează doar două secunde. Nivelul superior de performanță vine cu un torque steer destul de pronunțat, așa că ar fi bine să ții volanul în poziție corectă și să ai liber în față dacă ai de gând să calci accelerația până la capăt.

 

Date tehnice Nissan Leaf e+ 62 kWh

MOTOR electric asincron • PUTERE MAX. 215 CP • CUPLU MAX. 340 Nm • TRANSMISIE tracțiune față/cutie automată cu o tr. • L/l/h 4490/1788/1540 mm • MASĂ PROPRIE 1.731 kg • PORTBAGAJ 420-1.161 l • 0-100 KM/H 6,9 s • VITEZĂ MAX. 157 km/h • CAPACITATE ACUMULATOR 62 kWh • AUTONOMIE 385 km (WLTP) • CONSUM 20,6 kWh/100 km (WLTP) • EMISII CO2 0 g/km • PREȚ de la 36.700 de euro (fără a include ecobonusul asigurat prin programul Rabla Plus)

 

Verdict

Nissan Leaf impresionează printr-un pachetul tehnologic avansat și prin explozia de putere aflată în modul incognito. Confortul se află și el la mare înălțime, iar spațiul disponibil la interior este mai mult decât suficient pentru nevoile unei familii. În același timp, acumulatorul generos permite parcurgerea fără emoții a drumurilor lungi.

Adaugă un comentariu