Opel Insignia GSi Grand Sport 2.0 Turbo – Familistul de fugă

Păcat că nu se mai fabrică… Cum? Da! Chiar în timpul testului nostru cu Opel Insignia GSi am aflat că versiunea 2.0 turbo benzină nu se va mai produce.

Un ultim contact cu Insignia GSi turbo benzină… nu credeam că o versiune care a debutat anul trecut va avea o viață atât de scurtă. Din fericire, motorul diesel de 210 CP rămâne disponibil pe echiparea în cauză. Pentru cât timp? Nu știm. Probabil nu prea mult, dacă stăm să ne uităm în noua curte Opel, mai exact la Peugeot. Aceștia au renunțat să mai investească în dezvoltarea motoarelor diesel.

Chiar dacă cifrele acestei versiuni nu impresionează într-un mod spectaculos, (timp 0-100 km/h în 7,2 secunde), inginerii diviziei de performanță au ales să modifice șasiul și să ofere un răspuns îmbunătățit atunci când mașina este condusă cu mai mult nerv. Insignia GSi are garda la sol coborâtă cu 10 mm față de modelul standard.

Totuși, 260 de cai-putere înseamnă ceva, nu? Într-adevăr, motorul se simte suficient de potent pentru a face față cu brio oricărei situații reale, dar, cu toate acestea, parcă lipsește ceva. N-ar fi stricat mai mult cuplu. Cutia cu 8 rapoarte face o treabă bună, mai ales în modul Sport, unde amortizoarele adaptive oferă un parcurs aproape lipsit de ruliu.

Direcția precisă este complimentată de poziția excelentă la volan și de scaunele sport încălzite și ventilate. Acestea din urmă sunt un deliciu, fiind reglabile pe opt direcții și oferind certificare medicală AGR. Și nu doar scaunele arată bine, exteriorul mașinii fiind o adevărată prezență pe șosea. Elementele care se disting sunt prizele de aer și evacuarea dublă. Insignia noastră de test este dotată cu jante pe 18 inchi, care ies puțin din peisaj și nu reflectă exact caracterul sportiv al mașinii. Există și opțiunea unor jante de 20 de inchi, care pot fi achiziționate cu 1.000 de euro și schimbă complet aspectul mașinii, dar confortul are de suferit. Chiar și cu jantele mai mici, imperfecțiunile din asfalt pot pune anumite probleme șoferilor mai pretențioși.

Echiparea GSi ne mai aduce în standard, printre altele, frâne Brembo, spoiler spate, frânare automată în caz de coliziune și sistem de navigație.

Verdict

Agilitate desăvârșită, confort excelent, mai puțin pentru pasagerii din spate. Opel a reușit să creeze Insignia ideală pentru un familist grăbit. Din păcate, aceasta va putea fi cumpărată de fanii mărcii doar de pe piața autoturismelor second-hand. Mare păcat!

Adaugă un comentariu