Renault Talisman: Giuvaier cu romb în frunte

Talisman are deja șase ani de la debut, ceea ce nu e tocmai în avantajul său. Altfel, se ține bine odată cu faceliftul primit, dar nu e premiantul segmentului.

Segmentul berlinelor de clasă medie este în scădere de ani buni, dar asta nu oprește marii producători europeni să lanseze noi modele. Talisman nu este tocmai nou pe piață, fiind lansat în 2015, dar faceliftul lansat la finele lui 2020 speră să împrospăteze listele de comenzi din showroomuri. Deja nu este un secret faptul că Talisman nu conduce clasamentele de vânzări din Europa, așa că e timpul să vedem cum vrea Renault să remedieze situația.

Este clar pentru toți că nu ne așteptăm la un miracol printr-un facelift. Cu toate că se pot schimba multe la o asemenea acțiune! Renault a nimerit din prima designul lui Talisman, deci nu era prea mult de schimbat aici. Interiorul a fost actualizat cu tehnologii adecvate și așteptate de clienți în 2021 și mai departe, așa cum au fost actualizate paleta de culori și gama de jante, precum și alte elemente estetice.

Dacă îți plac berlinele în stilul clasic, Talisman e pentru tine. Arată modern, are mai toată tehnologia pe care o aștepți (în afară de Apple Car-Play wireless – implementat pe Dacia, dar nu și aici) și merge lin și economic. Da, motorul diesel de 2.0 litri și 200 de cai-putere se simte mai bine când îl folosești pentru rulare confortabilă pe distanțe mari. Asta poate să facă bine și liniștit, plin după plin. Dacă îi ceri sportivitate, vei fi ușor dezamăgit, căci nu vei simți o accelerație pe măsura puterii anunțate.

Nu știm cine ne-a adormit caii și cuplul, dar nu se simte a berlină de clasă medie cu acel nivel de putere. Vestea bună este că motorul acela este silențios și la viteze de autostradă, iar consumul este ridicol de mic pentru o mașină din această clasă. Și totul se face fără efort. Nu m-am străduit și totuși am avut un consum de cinci litri la sută.

Renault Talisman dCi 160 EDC — Perfecționarea imaginii de marcă

 

E ca și cum ai merge gratis. Cine știe, poate așa se justifică în timp prețul piperat al versiunii de top. Care te face să te simți ca într-o mașină și mai scumpă decât este până când rulezi cu sistemul audio la un volum redus și auzi sunetul de vânt. Acesta putea fi estompat mai bine, dacă tot vrem confort și senzații premium. Ergonomia este bună, iar ecranele din dotare sunt ușor de citit și de înțeles.

Portbagajul oferă 515 litri și are o deschidere corectă și relativ joasă. Talisman este un mic răsfăț franțuzesc pe roți. Ne-a fost puțin dor de masajul în scaune asigurat de vechiul Latitude în varianta de top, dar am simțit o creștere a calității percepute în comparație cu ce oferea acel model. Deci e pe plus, e de bine.

Clienții care nu doresc un model de la o marcă premium și nu sunt atrași de concernul VW au de unde alege și în 2021. Talisman are poten- țialul de a fi pe lista scurtă a multor clienți, dar cifrele de vânzări ale anilor trecuți ne arată că nu toți cei care trec pragul showroomului Renault devin și cumpărători. Iar asta în cazul fericit pentru francezi în care oamenii s-au dus la showroom.
Prețul de pornire este mai bun ca al multor rivali, inclusiv pentru varianta de top, cum este exemplarul testat.

Dar vorbim totuși de peste 40.000 de euro, moment în care clientul se poate orienta, cu o oarecare timiditate, spre segmentul premium. Nu va putea primi la fel de multe dotări, asta este clar, dar unii preferă să facă un efort suplimentar la achiziție pentru o altă marcă, chiar și în detrimentul dotărilor.

Renault Talisman Estate: Un break cât o sufragerie

 

Renault Talisman Initiale Paris
Motor L4, turbo diesel, transversal față • Capacitate cilindrică 1997 cmc • Putere 200 CP la 3500 rpm • Cuplu maxim 400 Nm la 1750 rpm • Tracțiune față /automată cu șase trepte și două ambreiaje • L/l/h 4853/1869/1463 mm • Masa proprie 1.759 kg • Capacitate portbagaj 515 l • 0-100 km/h 9 s • Viteza maximă 225 km/h • Consum mixt 5,7 l/100 km (WLTP) •Emisii CO2 150 g/km (WLTP) • Preț 40.250 de euro

Renault Talisman: Aducătorul de noroc

 

VERDICT
Al doilea cel mai scump model din gama Renault încearcă să cucerească publicul prin designul diferit și printr-o concentrare pe confort și economie de carburant în detrimentul sportivității. Cel mai greu de iubit la această variantă a lui Talisman? Prețul.

Adaugă un comentariu