Toyota RAV4 Hybrid – Stormtrooper

Cu o înfățișare care s-a sincronizat perfect cu lansarea unui nou episod din seria Star Wars, RAV4 aduce și specialitatea casei Toyota: un sistem hibrid de propulsie. Plus alte câteva tehnologii.

Nu ați înțeles încă titlul?  Vă explic imediat. După ce am fost bombardat în ultimele luni cu imagini și clipuri video din seria Star Wars, chiar nu e de mirare că văd trăsăturile unui Stormtrooper atunci când mă uit la noua Toyota RAV4. Cel mai probabil că nici nu aș fi făcut această conexiune dacă lansarea ar fi avut loc acum un an, însă iată-mă în prezent, uitându-mă hipnotizat la zona frontală a modelului oferit pentru test-drive, care parcă a fost vopsit intenționat î‌ntr-o nuanță alb-perlat.

RAV4_HYBRID_EXT_07

Noul look este doar o parte din faceliftul cuprinzător prin care tocmai a trecut RAV4, modelul cu care Toyota a inventat practic conceptul de SUV compact în 1994. 22 de ani mai târziu, acest segment înregistrează în continuare una dintre cele mai abrupte creșteri din industria auto, toți marii constructori intrând treptat în joc pentru a cuceri un sector din piață.

Și cum generația curentă a lui RAV4 (a patra pe scară cronologică) tocmai a împlinit trei ani de la debut, un facelift era mai mult decât necesar, mai ales că și imaginea de marcă Toyota s-a schimbat î‌ntre timp. Așa că japonezul a primit această față de Stormtrooper (îmi pare rău, nu pot s-o privesc altfel), plus un posterior cu blocuri optice și spoiler redesenate. În habitaclu, noul RAV4 promite „o evoluție în ceea ce privește calitatea percepută și o mai bună coerență cromatică, având o planșă de bord ușor redesenată, un nou sistem multimedia cu ecran de 7 inchi, plus un instru-mentar de bord cu display color multifuncț‌ional de 4,2 inchi. Evident, nu puteau lipsi noile sisteme de asistare a conducerii, fără de care nicio mașină nu se mai poate numi modernă. Noul RAV4 oferă un sistem de frânare autonomă în cazul detectării unui impact iminent, atenționare la părăsirea benzii de circulație, monitorizarea unghiului mort și a traficului perpendicular pe direcția de deplasare, recunoașterea indicatoarelor rutiere, dar și asistent pentru comutarea luminii de drum. O noutate în gama Toyota este și capacitatea de recunoaștere a pietonilor care intră pe traiectoria mașinii la viteze mai mici de 30 km/h, sistemul Safety Sense acționând sistemul de frânare în cazul în care simte un pericol.

RAV4_HYBRID_DET_09

Pentru simplificarea manevrelor de parcare este disponibil și un sistem care compune semnalul video generat de patru camere panoramice. Denumit Panoramic View Monitor, acesta oferă și o funcț‌ie de zoom pe o anumită zonă a mașinii  de exemplu, roata de lângă bordură în timpul unei parcări laterale.

Cea mai importantă noutate adusă de acest facelift este însă, fără doar și poate, versiunea de propulsie hibridă  o premieră în gama de SUV-uri Toyota. Acest sistem combină aportul unui motor termic de 2,5 litri capabil să funcționeze în ciclul Atkinson cu cel a unuia sau chiar a două motoare electrice  în funcție de versiune, cu tracțiune față sau integrală. În cel de-al doilea caz, puterea totală a sistemului hibrid este de 197 CP, iar motorul electric integrat în puntea spate nu intervine doar când simte că roț‌ile anterioare pierd aderența, ci și la accelerațiile puternice sau când simte o î‌nclinaț‌ie accentuată a drumului.

RAV4_HYBRID_INT_01

Dacă ai avut ocazia să conduci vreodată o hibridă Toyota, cam știi la ce să te aștepț‌i și de la noul RAV4 Hybrid. SUV-ul este capabil să ruleze pe distanț‌e scurte în modul full electric, iar funcționarea complexă a sistemului de propulsie este imperceptibilă. Suspensia este mai elastică decât î‌nainte de facelift, oferind un confort bun la rulare, iar în habitaclu domnește liniștea, cu excepția momentelor în care transmisia de tip CVT ț‌ine motorul dincolo de 5.000 rpm. Însă n-ai să provoci asta prea des, pentru că RAV4 Hybrid îți induce o stare de ZEN de fiecare dată când te urci la volan.

RAV4_HYBRID_INT_03

Date tehnice:

Motor termic L4, benzină • Cilindree 2494 cmc • Putere maximă 155 CP/5700  rpm • Cuplu maxim 210 Nm/4200-4400 rpm • Motor electric față sincron cu magnet permanent • Putere maximă 143 CP • Cuplu maxim 270 Nm • Motor electric spate sincron cu magnet permanent • Putere maximă 68 CP • Cuplu maxim 139 Nm • Putere maximă totală a sistemului 197 CP • Viteză maximă 180 km/h • Acce­­­leraț­ie 0–100 km/h 8,3 s • Transmisie integrală, cutie e-CVT • Dimensiuni L/l/h 4656/1890/1644 mm • Ampatament 2660 mm • Portbagaj 501 l • Rezervor 56 l • Consum mediu 5,0 l/100 km • Emisii CO2 118 g/km • Preț cu TVA:  de la 32.936 de euro

Verdict:

Încă mai are câteva scăpări — sistemul de infotainment reacționează greoi, iar unele materiale sunt cam dure — î‌nsă RAV4 a recu-perat teren într-un segment foarte dur. În plus, deși abia a fost lansat, sistemul de propulsie hibrid are deja o reputație excelentă.

Adaugă un comentariu