Mazda 3 Skyactiv-D116 6AT: Mai mult pluș, mai puțină putere

Noua Mazda 3 a impresionat la lansare prin calitatea interiorului, dar oferta de motorizări rămâne un punct nevralgic. Reușește dieselul de 116 CP să schimbe această impresie?

Peste șase milioane de clienți au ales o Mazda 3 de la lansarea modelului în 2003, un milion fiind de pe continentul european. E suficient să aruncăm o privire la designul noii generații pentru a înțelege de ce compacta japoneză este atât de populară în segmentul său. După cum afirmă cu mândrie producătorii săi, o Mazda nu este doar un mijloc de transport care te duce din punctul A în punctul B. Mazda 3 nu face excepție.

La exterior, aceasta impresionează prin proporțiile dinamice și designul curat, aproape lipsit de muchii. În partea din spate, suprafața largă a montantului C lasă loc de interpretări, dar cu greu o poți trece la capitolul minusuri. Poate doar dacă te gândești la manevrele cu spatele, caz în care vizibilitatea ar putea pune probleme de acomodare.

Totuși, abia la interior se vede cât de mult înseamnă modelul compact pentru cei de la Mazda. Calitatea materialelor a crescut atât de mult, încât cei care au cumpărat de curând o Mazda 6 vor fi cu siguranță geloși. Nu în ultimul rând, ergonomia a făcut progrese, iar versiunea Mazda a controllerului iDrive de la BMW a devenit mult mai logică în operare. Avem o singură nemulțumire aici: unitatea multimedia cu ecran fără suport tactil nu se potrivește timpurilor moderne. Desigur, există compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto, dar implementarea nu este cea mai fericită fără control tactil.

Din fericire, Mazda 3 are multe alte calități care să te facă să uiți de sistemul multimedia. În cazul motorizării diesel testate de noi acum, iese în evidență rafinamentul acestui agregat, dar și nivelul foarte redus al vibrațiilor și al zgomotului. La cald, acesta poate fi confundat lesne cu unul pe benzină. Cârcotașii ar putea remarca puterea relativ mică (116 CP) pentru o cilindree de 1,8 litri a timpurilor moderne.

Referindu-ne strict la unitatea Skyactiv-D de 116 CP, aceasta reușește să ofere impresia unor performanțe dinamice acceptabile, chiar dacă cifrele în cazul transmisiei automate sunt neimpresionante: un timp de accelerație de 12,1 secunde până la sută greu poate inflama imaginația cuiva.

Spre meritul modelului japonez trebuie spus însă că acesta compensează în alte departamente, în special prin direcția incisivă și agilitatea pronunțată. Această medalie are și un revers însă, și aici suntem nevoiți să criticăm rigiditatea suspensiei, care deranjează, în special cu jantele de 18 inchi ale nivelului de echipare Plus. De asemenea, zgomotul de rulare indus în habitaclu de puntea spate semiindependentă (cu bară de torsiune) este destul de pronunțat, fapt ce se simte la viteze de autostradă.

 

Prima impresie

Calitatea fabricației a crescut enorm, materialele sunt plăcute la atingere și dotările, bogate. Însă, Mazda 3 hatchback este înghesuită în spate și are un portbagaj demn de clasa mică.

 

Date tehnice

Motor L4, turbo, diesel – Cilindree 1759 cmc – Putere maximă 116 CP la 4000 rpm – Cuplu maxim 270 Nm la 1600-2600 rpm – Transmisie tracțiune față, cutie automată cu 6 trepte – L/l/h 4460/1795/1435 mm – Masă proprie 1.320 kg – Portbagaj 358-1.026 l – 0–100 km/h 12,1 s – Viteză maximă 192 km/h – Consum mixt (WLTP) 5,7 l/100 km – Emisii CO2 151 g/km – Preț de la 25.790 de euro cu TVA

 

Verdict

Motorizarea diesel i se potrivește bine Mazdei 3, fiind rafinată, chiar dacă performanțele dinamice, în special cu transmisia automată, nu impresionează. Designul agresiv este extrem de atrăgător, dar cei care trebuie să stea pe locurile din spate vor uita rapid de asta.

    Snake says:

    Buna ziua!
    Am o Mazda 3 din iunie 2019, si am fost de cinci ori cu ea in service, trei rechemari pentru diverse defecte de soft , revizia anuala si surpriza faimosul bord s-a stricat cu o linie mare pe mijloc, evident din cristale lichide care nu mai disparea,asta in prima luna de la achizitie(masina noua), cumparata pe un portbagaj de bani ,baietii de la BDT Splai, niste “fineturi de jigodii”, (ing. Bogdan Constantin), nicio reducere nimic la revizie ca si cand eu eram cobaiul japonezilor,in concluzie patru curse pe benzina mea sa reglam tirul japonezilor.pe mine efectiv trebuiau sa ma vada la culoare la un an la revizia anuala. Chiar va rog sa dezvoltati acest subiect si in alte articole poate intereseaza pe mai multi cititori de-ai dumneavoastra, la mine nu trece zi sa nu deschid un articol de-al dvs. si o sa va faceti o reclama buna informand consumatorul corect si la obiect.
    Pe aceasta cale va multumesc de acum.Sa auzim numai de bine!

Adaugă un comentariu