Într-un articol precedent ați avut prilejul să citiți o evaluare privind adoptarea pneurilor allseason Continental ASC2 la un automobil familial cu motorizare economică din segmentul B. Dar dacă ar fi să cerem mai mult de la acest nou model de anvelope allseason?
De exemplu, cum ar face ASC2 față în cazul montării pe un automobil compact cu tentă sport și tracțiune integrală? 150 CP este puterea unui Subaru Impreza 2008 cu motor aspirat de 2,0 litri – nu e o cifră impresionantă, dar e la nivelul normal propunerilor tip GTi fără turbo din generația respectivă.
Prima observație desprinsă în test-drive: motricitate apreciabilă pe orice condiții de carosabil. Pe drum uscat, feedbackul clar privind aderența la limită, plus abilitatea de menținere pe traiectorie și preluarea consecventă a comenzilor din volan vor fi apreciate în conducere rapidă – sincer, cine dorea o acuratețe superioară la aceste capitole va trebui să-și caute pneuri specializate vară/iarnă din ofertele cele mai bine cotate.
Pe zăpadă și ud, atenție la un mic detaliu: integrala Symmetrical AWD pusă aici la treabă cu pneurile Conti ASC2 ia viteză cu tonus și vigoare, semnificativ mai rapid decât vehiculele 2WD. Nu uitați că, la un moment dat, va trebui să o și încetiniți! Din fericire, și la acest capitol, anvelopele Conti ASC2 demonstrează respect și receptivitate pentru intențiile cu tușă accentuat-dinamică ale celui de la volan.
Asta o spunem noi, dat a spus-o și testul desfășurat de revista germană Auto Bild ALLRAD, în care frânarea pe drum ud a consemnat o diferență de 14 m în favoarea lui ASC2 față de un pneu allseason de proveniență asiatică (distanță de oprire de la 100 km/h în 65 m) disponibil pe piața germană. Tot în testul redacției germane Auto Bild ALLRAD, Conti ASC2 a avut rezultate câștigătoare la criteriile „confort' și „rezistență la înaintare'. De asemenea, ASC2 a fost foarte bine cotat în test
pentru eficiența cu care face față la acvaplanare.