Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 – Dansând în ploaie

Versiunea din 2019 a lui CX-5 aduce mici îmbunătățiri, dar are dieselul suficient „zoom-zoom? 

Totul este la superlativ când vorbim despre Mazda CX-5. Designul Kodo este accentuat în cazul exemplarului testat cu ajutorul culorii premium Roșu Soul Crystal, în timp ce versiunea din 2019 a SUV-ului compact beneficiază de un plus de rafinament pentru suspensie și de câteva mici îmbunătățiri la interior. Ce este cu adevărat remarcabil în cazul acestui model este felul cum se conduce.

Sub capotă ne întâlnim cu un propulsor diesel cu 184 CP și cu un cuplu de 445 Nm. Acesta nu impresionează printr-un dinamism accentuat, dar oferă un rafinament deosebit. Este fabulos de silențios, iar transmisia automată cu șase viteze și convertizor de cuplu face o treabă exemplară, păstrând turația motorului în zona optimă în orice moment. Foarte puține mașini reușesc să se comporte ca și cum ar fi dintr-o clasă mai mică, dar Mazda CX-5 reușește.

Japonezii încă dau o mare importanță senzațiilor trăite la volan și o mai mică importanță sistemelor de entertainment. Cel din urmă nu reușește să strălucească la niciun capitol, dar oferă acum un sistem de camere cu vizibilitate la 360 de grade, însă rezoluția acestora lasă de dorit. Într-un final, unitatea media a primit sistemele Android Auto și Apple Car Play, dar nu vă bucurați prea repede. Problema este că  Android Auto nu suportă deloc funcția touch, în timp ce Apple Car Play se poate controla prin intermediul ecranului tactil doar în timp ce mașina staționează.

În rest, nu te mai împiedică nimic să te bucuri de condus. Poziția la volan este foarte bună, iar scaunele din piele sunt bine profilate și oferă reglaj electric. Volanul emană sportivitate, fiind aproape identic cu cel al sportivei MX-5, iar în general, materialele din habitaclu sunt de foarte bună calitate. Chiar se simte premium! Comenzile sunt simple și ușor de înțeles, iar instrumentarul beneficiază de un ecran configurabil de 7 inchi.

Chiar dacă prețul mașinii testate este destul de piperat, te poți bucura de propriul CX-5 începând de la 23.390 de euro.

 

Prima impresie

Deși nu este la fel de puternic precum fratele său pe benzină, dieselul se achită bine de sarcini în majoritatea situațiilor, dar parcă preferăm benzina de 2.5 pentru acest model!

 

Date tehnice

Motor L4, turbodiesel – Cilindree 2191 cmc – Putere maximă 184 CP la 4.500 rpm – Cuplu maxim 445 Nm la 2.000 rpm – Transmisie tracțiune integrală, automată cu șase trepte – L/l/h 4550/1840/1680 mm – Masă proprie 1746 kg – Portbagaj 494-1.608 l – 0–100 km/h 9,6 s – Viteză maximă 205 km/h – Consum 5,5 l/100 km  – Emisii CO2 145 g/km – Preț 40.190 euro cu TVA inclusă pentru acest exemplar

 

Verdict

E ușor să te îndrăgostești de Mazda CX-5. Îți vine ca o mănușă, iar confortul și rafinamentul sunt la ele acasă. În plus, comportamentul dinamic imprimă multe zâmbete pe kilometru, poate prea multe pentru un SUV.

Adaugă un comentariu