Mercedes-AMG A 45 4Matic: Furtună pe Hungaroring

Am condus Mercedes-AMG A 45 4Matic pe circuitul Hungaroring de lângă Budapesta pentru a vedea ce înseamnă „cel mai puternic motor de serie cu patru cilindri“.

Este o concurență acerbă î­ntre cei trei producători germani premium, iar asta se vede cel mai bine la nivelul modelelor din gama performance. Mercedes a lansat A 45 AMG cu 360 CP când Audi RS3 avea 340 CP și a plusat până la 381 CP după ce rivalul cu patru inele a urcat la 367 CP, iar BMW a scos M2 cu 370 CP. Am fost la Hungaroring pentru a testa pe circuit ce înseamnă mai exact 381 CP pe Clasa A preparată după rețeta AMG.

Modificările la aerodinamică aduse după facelift înseamnă o forță de apăsare mai mare, ceea ce contribuie la stabilitatea la viteze mari. Hungaroring este, însă, un circuit preponderent tehnic, cu o linie dreaptă relativ scurtă, unde cu greu am reușit să atingem 200 km/h. Pe viraje, AMG A45 4Matic se dovedește agil, dar tot aici își trădează și cea mai importantă slăbiciune: sistemul de tracțiune integrală favorizează tracțiunea față, cu cel mult 50% din cuplu transmis spre spate. Asta face ca hot-hatch-ul Mercedes să aibă un comportament ușor subvirator. Adesea, la ieșirea în forță din viraje se face simțit fenomenul de torque steering, de așteptat pentru cuplul de 475 Nm al puternicului său motor.

 

Asta nu strică foarte mult din plăcerea conducerii,iar AMG A 45 4Matic reușește să ofere multă satisfacție celui de la volan prin direcția sa incisivă și foarte echilibrată. Sunetul motorului este impresionant, iar schimbarea treptelor, în special prin selectarea modului Race al selectorului Dynamic Select (exclusiv cu pachetul AMG Dynamic Plus), este una foarte rapidă.

Mercedes-AMG A 45 4Matic

Aproape la fel de impresionant ca și comportamentul pe circuit este cel pe șosea, unde AMG A 45 4Matic se poate conduce la fel de confortabil ca un Mercedes Clasa A obișnuit. Modul Comfort asigură o trecere senină peste denivelări, iar sunetul motorului rămâne unul civilizat, potrivit și pentru călătoriile lungi.

Date tehnice Mercedes-AMG A 45 4Matic
Motor:  L4, turbo, benzină • Cilindree 1991 cmc • Putere maximă 381 CP/6000 rpm • Cuplu maxim 475 Nm/2250-5000 rpm Transmisie: integrală, cutie AMG Speedshift DCT cu 7 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4299/1780/1433 mm • Ampatament 2699 mm Portbagaj 341-1157 litri • Performanțe: 0-100 km/h 4,2 sec • Viteză maximă 250 (270) km/h • Consum mediu 7,3 l/100 km • Emisii CO2 171 g/km • Preț (euro cu TVA): de la 51.468

Verdict
Mercedes-AMG A 45 4Matic impresionează prin polivalența sa: sportivă pursânge pe circuit, dar și automobil pentru traficul cotidian. Cu compromisuri în ambele sensuri: comportamentul subvirator îi va deranja pe sportivi, la fel ca suspensia fermă pe cei comozi.

Citește și 

Cea mai tare explicație! De ce nu suportă CTP geamurile electrice la mașini

UIMITOR! Cum își bat joc românii de mașinile altora: „Situații incredibile pe care NU LE-AM CREZUT POSIBILE”

ANAF scoate la vânzare mașini: de la Dacia Logan la BMW X5

Adaugă un comentariu

Cauta masina