Opel Astra K, dubla doi

Versiunea facelift a Astrei este ultimul produs Opel cu motoare dezvoltate in-house. Cum se simte noul diesel cu trei cilindri?

S-a mizat pe eficiență la faceliftul generației cu numărul cinci. Chiar dacă noua versiune a fost lansată după preluarea de către PSA, Astra beneficiază de ultimele propulsoare dezvoltate de Opel.

Asemenea motoarelor pe benzină, și unitatea diesel dispune de trei cilindri. Cifrele nu sunt cu mult diferite față de versiunea anterioară cu motorizarea 1.6 CDTI cu 136 CP. Cuplul este acum mai mic cu 20 Nm, dar este disponibil cu 250 rpm mai devreme (la 1750 rpm față de 2000 rpm), ceea ce, în teorie, ar ajuta mașina să se urnească mai repede la plecarea de pe loc.

Din păcate, transmisia manuală cu șase trepte a fost proiectată mai mult pentru o utilizare preponderent extraurbană, având rapoartele extrem de lungi. Ca idee, mașina poate circula fără probleme cu 85 km/h în treapta a treia, fără ca turația motorului să fie prea exagerată, dar în același timp nu va putea fi efectuat un viraj cu treapta a doua cu mai puțin de 15 km/h.

În principiu, dacă schimbi vitezele așa cum te sfătuiește computerul de bord, întotdeauna motorul va fi subturat, iar vibrațiile acestuia se vor simți în habitaclu. Apropo de vibrații, la pornire nu este cel mai rafinat autoturism din parcare.

Îndată ce au fost depășite vitezele de deplasare în oraș, noua Astra se simte foarte bine. Pe plaja superioară de turații, motorul produce un sunet destul de plăcut și oferă performanțele promise. Șasiul a avut parte de mai multe setări fine în urma cărora a crescut nivelul de confort.

Suspensia lucrează extrem de silențios și atenuează optim până și cele mai dificile linii de tramvai din București. Interiorul beneficiază acum de sistemul de infotainment Multimedia Navi Pro, care a fost împrumutat de la Insignia. Tot de aici recunoaștem și instrumentarul parțial digital, și volanul îmbrăcat în piele perforată.

În ceea ce privește spațiul interior, acesta nu s-a schimbat, dar am fi preferat să se păstreze amortizorul de la capacul torpedoului.

 

Prima impresie

În versiunea facelift, Opel Astra dispune de o suspensie mai confortabilă și de o ascuțire a sistemelor de asistență. Din păcate, rafinamentul ansamblului motor-cutie de viteze lasă de dorit.

 

Date tehnice

Motor L3, turbo, diesel – Cilindree 1496 cmc – Putere max. 122 CP/3500 rpm – Cuplu max. 300 Nm/1750-2500 rpm – Transmisie tracțiune față, cutie manuală, 6 tr. – L/l/h 4370/1809/1485 mm – Masă proprie 1.296 kg – Accelerație 0–100 km/h 10,2 s – Viteză max. 210 km/h – Consum 3,5-3,6 l/100 km – Emisii CO2 92-96 g/km – Preț de la 21.200 de euro

 

Verdict

Noul Opel Astra cu motor diesel se axează mai mult pe un stil de conducere relaxat și preponderent în mediul extraurban. Lucrurile încep să scârțâie în traficul urban, atunci când este activat sistemul Start/Stop.

Adaugă un comentariu