Peugeot 308 SW 130 e-THP: mini motor intr-o maxi masina

Din iunie intra pe piata break-ul lui Peugeot 308, cu o noua motorizare pe benzina cu trei cilindri si mult spatiu in interior. Cat este de reusita ultima generatie a lui 308 SW?

Ceea ce functioneaza la VW nu poate sa dea gres nici la noi, este argumentul celor de la Peugeot cand vorbesc despre succesul lui 308 SW. Un break clasic, acum fara pretentii de monovolum, pragmatic ca un Golf Variant si chiar ceva mai incapator decat acesta – un concept foarte bun. Dar sa vedem daca promisiunea de pe hartie a francezului e mentinuta si dupa prima impresie de conducere.

Fata de hatchback-ul in cinci portiere, Peugeot 308 SW este mai lung cu 33 cm. Cu aceste dimensiuni, break-ul francezilor arata chiar foarte bine. Conservator, nu lipsit de eleganta si, in general, la ani-lumina distanta de nefericitul si rusticul sau predecesor. Din cei 33 cm in plus, 11 sunt absorbiti de ampatament, astfel ca de ei beneficiaza pasagerii din spate, prin spatiul la genunchi imbunatatit, iar 22 de centimetri merg in consola spate, pentru un volum de bagaje impresionant.

Portbagajul are un volum impresionant

Cu bancheta in pozitie verticala, sunt nu mai putin de 610 litri – incluzand compartimentul de 54 de litri de sub podeaua portbagajului. Pentru necesitati mai mari, bancheta se poate rabate fractionat, inclusiv direct din portbagaj, prin intermediul unei parghii dedicate. Cu perna banchetei care coboara usor, rabatarea spatarelor produce o podea a portbagajului (aproape) plana, volumul maxim de bagaje pe care-l poate acomoda fiind de 1.660 de litri. Prin comparatie, un VW Golf Variant inghite intre 605 si 1.620 de litri, iar un Ford Focus Turnier, intre 476 si 1.516 litri. Peugeot s-a gandit chiar si la detalii: podeaua portbagajului este dotata cu doua sine, pe care se pot manevra patru puncte solide de fixare, iar ruloul de protectie al compartimentului de bagaje se poate depozita, atunci cand nu e necesar, sub podeaua portbagajului.

Ca si hatchback-ul, Peugeot 308 SW dispune de layoutul tipic al cockpitului. Panoul de instrumente este pozitionat deasupra volanului, neobisnuit de mic in dimensiuni. Nu oricine se acomodeaza usor, dar in timpul testului n-am avut probleme de lizibilitate. Multe dintre functiile masinii pot fi operate, ca si la hatchback, prin intermediul ecranului tactil de 9,7 inci (standard de la echiparea Active). Aceasta abordare permite realizarea unei console centrale curate, cu foarte putine butoane fizice. In schimb, ecranul cu rezolutia mare are o intarziere destul de insemnata in reactii si toate comenzile trebuie cautate in meniuri – chiar si pentru reglarea temperaturii.

In fata este o senzatie de spatiu binevenita si o atmosfera aerisita, dar in spate te gandesti unde au disparut cei 11 cm in plus promisi. Desigur, spatiul la genunchi e ceva mai mare decat in hatchback, dar spatarul banchetei este vertical, pasagerii stand aproape aplecati. Iar capul redactorului de 1,93 metri atinge acoperisul, dar masina de teste a fost configurata cu acoperis panoramic din sticla.

Motorul cu trei cilindri e destul de zgomotos

Complet nou este motorul cu trei cilindri turbo si injectie directa, de 1,2 litri, care dezvolta 130 CP. Acesta trage viguros din zona de jos a turometrului (cuplul maxim de 230 Nm este atins la 1.750 rpm), se tureaza rapid si contribuie la agilitatea lui Peugeot 308 SW. Peugeot promite 12,1 secunde pentru acceleratia de la 0 la 100 km/h, dar sunetul nu este foarte rafinat in sarcina, tipic pentru un motor cu trei cilindri.

Daca vrei un sunet mai profund, apesi butonul Sport. Acesta asigura un raspuns mai rapid la apasarea acceleratiei si o directie mai incisiva, panoul de instrumente se coloreaza in rosu, iar motorul suna mai fioros si pare mai hotarat. Temperamentul noului propulsor se potriveste foarte bine lui Peugeot 308 SW, care are un tren de rulare excelent. Pe suprafete plane, suspensia este foarte sigura de ea, dar pierde aceasta siguranta pe denivelarile scurte.

Verdict

Peugeot si-a facut bine temele. 308 SW si-a corectat punctele slabe ale modelului anterior, se conduce decent si atrage prin politica buna de preturi. Iar ca volum de incarcare, este un caraus autentic: nu mai putin de 1.660 de litri de bagaje incap in portbagaj. Ceea ce-l face cu atat mai interesant pentru familisti.

Adaugă un comentariu