Renault Captur TCe 100 GPL: Combustibili pe alese

Poți rula ieftin și poți ajunge departe. Captur TCe 100 GPL integrează perfect alimentarea cu benzină și, alternativ, GPL.

Câți dintre noi nu am stat în cumpănă privitor la instalarea alimentării cu GPL pe un automobil convențional, consumator de benzină? Care instalație este mai sigură și mai fiabilă? Unde poate fi amplasat rezervorul de GPL, cât de mare poate să fie el și pe unde tragi conductele, inclusiv cea cu supapa de umplere? Cum sunt montate la bord comenzile pentru selecția între benzină și GPL? Cât ajunge să coste așa ceva? Ei bine, Renault Captur TCe 100 GPL ne scapă de toate aceste dileme. Producătorul francez a integrat complet și în manieră exemplară un sistem de alimentare cu GPL la seria apreciatelor sale modele crossover cu tracțiune față.

Cei care nu cunosc tema GPL în niciun fel vor avea nevoie de cel mult un minut pentru a se familiariza cu utilizarea lui Captur TCe 100 GPL. Indicațiile de autonomie și consum pentru alimentarea cu GPL pot fi vizualizate în afișajul computerului de bord, pe tabloul instrumentelor, alternativ cu cele referitoare la benzină. Butonul care permite trecerea de la alimentarea cu benzină la cea cu GPL se află pe bord, în partea stângă față de volan, imediat sub elementul ornamental colorat. Alături de buton găsim și două LED-uri care se aprind alternativ, arătând care dintre instalațiile de alimentare este activă – cea cu benzină sau cea cu GPL. Tot în acel spațiu se mai află și o scală cu LED-uri care indică nivelul de GPL din rezervorul dedicat. Nu trebuie să purtăm de grijă nici măcar trecerii „pe benzină' în faza de pornire a motorului: chiar dacă în urma ultimei deplasări a rămas selectată alimentarea cu GPL, la pornire este selectată automat de către sistem alimentarea cu benzină.

După cum era de așteptat, consumul de GPL este mai mare cu aproximativ 1,0-1,5 l/100 km. Asta nu înseamnă că rămâi curând fără gaz, deoarece rezervorul de GPL are un volum relativ mare, de 40 l. Dacă mai notăm și că rezervorul de benzină are volumul de 48 l, rezultă că Renault Captur TCe 100 GPL este un vehicul cu o autonomie respectabilă. Luând în calcul consumurile mixte WLTP date de producător pentru benzină și, respectiv, GPL, s-ar putea acoperi distanțele de 850 (cu benzină) și, respectiv, 580 km (cu GPL).

Așadar, dincolo de avantajele practice cunoscute, Captur TCe 100 GPL oferă avantaje de flexibilitate a alimentării, utilizare simplă și autonomie mare. Prețul de bază e de 16.400 de euro (finisarea Life). Pentru versiunea Intens (cea din testul nostru), prețul de bază e de 19.100 de euro.

 

Prima impresie

Latura funcțională a lui Captur a primit un boost remarcabil prin integrarea alimentării cu GPL. În plus, utilizarea acesteia e cât se poate de simplă. Ceva ce nu ne place? Mașina asta nu mai are voie în parcări subterane.

 

Date tehnice

Motor L3 benzină, turbo – Cilindree 999 cmc – Putere max. 100 CP/5000 rpm – Cuplu max. 170 Nm/2000 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie de viteze manuală cu 5 trepte – L/l/h 4227/1797/1576 mm – Masă proprie 1.345 kg – Portbagaj 444-1.334 l – 0–100 km/h 13,3 s – Viteză maximă 173 km/h – Consum mixt benzină/GPL 5,6 l/100 km /6,8 l/100 km (WLTP) – Emisii benzină – GPL CO2 127 g/km – 110 g/km (WLTP) – Preț de la 16.400 euro cu TVA (linia de finisare Life).

 

Verdict

Cei ce au studiat tema montării aftermarket a unei instalații GPL pe o mașină oarecare vor trebui să admită că nu ar fi reușit niciodată să obțină niveluri atât de înalte de integrare, ergonomie și funcționalitate. Rezervorul GPL mare asigură o rază lungă de acțiune.

Adaugă un comentariu