Renault Kadjar Blue dCi 150 4×4: La capătul asfaltului

Versiunea cu tracțiune integrală a lui Renault Kadjar a primit un nou motor diesel de 1,7 litri. Este suficient pentru a permite atacarea unor drumuri forestiere?

Chiar ai nevoie de tracțiune integrală? În mod normal, răspunsul acestei întrebări va fi dat de utilizarea zilnică a mașinii. De cele mai multe ori, clienții aleg să-și achiziționeze un SUV pentru practicalitatea superioară pe care o oferă în fața unei compacte de segment C și pentru poziția înălțată de condus.

Însă, mulți sunt de părere că nu ar trebui să existe un SUV fără sistem 4×4, dar eu mă aflu de partea cealaltă a baricadei, pentru că utilizarea zilnică a mașinii, de cele mai multe ori, nu presupune traversarea unor vaduri de apă sau parcurgerea unor trasee off-road.

Dar dacă locuiești într-o zonă de munte sau ai de gând să parcurgi distanțe considerabile pe drumurile forestiere, atunci Renault Kadjar cu noul propulsor 1.7 dCi și cu sistemul 4×4 ar putea fi alegerea ideală pentru tine și familia ta.

Până să trecem la condus, vorbim puțin despre micile schimbări aduse de facelift. Exteriorul modelului francez beneficiază acum de o grilă frontală redesenată și de mai multe elemente cromate, în timp ce posteriorul a primit lămpi LED pentru luminile de ceață și marșarier. Interiorul beneficiază acum de un set de scaune superior conturate, ce oferă posibilitatea extinderii șezutului.

Spațiul interior este mai mult decât suficient, iar portbagajul de 472 de litri se poate achita de sarcinile zilnice cu brio. Din păcate, ecranul unității media își păstrează poziția, dar sunt și vești bune – sistemul de operare suportă acum Android Auto și Apple CarPlay.

Propulsorul diesel se descurcă de minune cu masa de 1.692 kg a mașinii, fiind motivat de cuplul maxim de 340 Nm. Reprizele rapide sunt ajutate de transmisia manuală cu șase trepte etajate destul de scurt. Un mic inconvenient este dat aici de punctul de cuplare (foarte sus) al pedalei de ambreiaj și de lungimea mare a cursei pedalei, ce elimină într-o oarecare măsură spiritul dinamic.

De asemenea, timoneria cutiei de viteze putea beneficia de un plus de rafinament. Cu toate acestea, direcția este rapidă, iar suspensia este reglată optim pentru parcurgerea unor drumuri forestiere fără prea mari probleme. Doar denivelările scurte se fac simțite în habitaclu, dar pot fi eliminate cu ajutorul echipării unor jante cu diametru mai mic de 18 inchi.

Prima impresie

Cei 150 CP ai noului propulsor diesel fac pereche bună cu sistemul de tracțiune integrală. Din păcate, nu există și opțiunea configurării unei versiuni 4×4 cu transmisie automată.

 

Date tehnice

Motor L4, turbo, diesel – Cilindree 1749 cmc – Putere maximă 150 CP la 4.000 rpm – Cuplu maxim 340 Nm de la 1.750 rpm – Transmisie tracțiune integrală, transmisie manuală cu 6 trepte – L/l/h 4489/1836/1644 mm – Masă proprie 1.692 kg – Portbagaj 472-1.478 l – 0–100 km/h nc – Viteză maximă nc – Consum nc – Emisii CO2 nc – Preț de la 29.150 de euro

 

Verdict

Noul Kadjar rămâne unul dintre cele mai atractive SUV-uri compacte din segment. Chiar dacă recomandarea noastră generală rămâne versiunea pe benzină, tracțiunea integrală și motorul 1.7 dCi te pot ajuta să parcurgi distanțe admirabile chiar și în off-road.

Adaugă un comentariu