Seat Leon Cupra 290 – Cupra, o istorie de 20 de ani

Anul acesta se împlinesc 20 de ani de la apariția primei Cupra din gama Seat. Cu această ocazie, spaniolii și-au făcut un cadou – un Leon Cupra cu o putere maximă de 290 CP.

 

Cine își mai amintește care era primul model Cupra? Vă spunem noi – Ibiza Cupra. Acesta avea un motor aspirat de 2,0 litri și 150 CP și accelera de la 0-100 km/h în 8,3 secunde. Așa a luat naștere numele sub care Seat și-a prezentat de-a lungul a 20 de ani cele mai sportive modele ale gamei sale. După Ibiza Cupra, următoarea prezență importantă pe radarul modelelor Cupra a reprezentat-o Leon Cupra , în anul 2000, care avea un propulsor V6 aspirat de 204 CP, ce îi permitea să atingă 100 km/h cu start de pe loc în 7,3 secunde. Apoi, modelele Cupra au intrat în era turbo, atât cu motoare pe benzină, dar și cu dieseluri (la Ibiza). Pentru aniversarea celor 20 de ani de Cupra, Seat și-a făcut și un cadou. Modelul Leon Cupra a primit o creștere de putere, cu care va putea ataca mai eficient concurența foarte dură din segment.

050_LEON_CUPRA_290

Seat Leon Cupra – plus de putere cu ocazia aniversării

Pentru a atinge borna de 290 CP, inginerii Seat au dezvoltat un nou sistem de evacuare, care nu contribuie la creșterea performanțelor doar direct, prin plusul de putere, ci și indirect, prin faptul că are o greutate mai mică. Sunetul evacuării este acum mai plin, dar Leon Cupra nu exagerează la acest capitol, ci doar subliniază caracterul sportiv prin tonuri mai groase. Noua versiune este disponibilă pe toate cele trei versiuni de caroserie ale lui Leon, inclusiv pe cea break. Este foarte interesant că trecerea de la o versiune la alta aproape că nu indică nicio diferență în materie de agilitate și dinamică. Este adevărat că accelerația 0-100 km/h pentru versiunea cu trei portiere este cea mai bună, dar vorbim de doar câteva sutimi. În rest, toate versiunile sunt la fel de rapide pe drumurile cu viraje, ceea ce face din Leon ST un veritabil dualist – rapid și agil, dar spațios pentru toată familia. Trenul de rulare are în continuare aceeași setare, mai dură, dar trecerea peste denivelări este totuși destul de silențioasă. Pentru cei care au nevoie de mai multă flexibilitate, Leon Cupra oferă trenul de rulare adaptiv DCC, care reacționează în milisecunde pentru a ajusta tăria amortizării în funcție de condițiile de drum sau de cerințele șoferului. Prin intermediul Cupra Drive Profile, șoferul poate activa patru moduri diferite de rulare, printre care și cel Cupra, ce preselectează modul de răspuns al motorului, cutiei, trenului de rulare și direcției pentru a atinge performanțe dinamice maxime. Leon Cupra este oferit în versiunea de serie cu o cutie manuală cu 6 trepte, iar opțional este disponibilă cutia DSG cu 6 trepte, pentru 1.875 de euro cu TVA. Aceasta impresionează prin rapiditatea cu care schimbă treptele, dar și prin modul rafinat în care se descurcă în traficul aglomerat din oraș. Prețul de pornire pentru Leon Cupra, în versiunea cu 290 CP, este de 28.712 euro și deja se poate comanda la dealerii Seat.

 

Verdict

La împlinirea a 20 de ani de existență pentru modelele Cupra, Seat face un pas înainte în materie de performanță, pentru a poziționa favorabil Leon Cupra în lupta cu rivalii din segmentul hothatch.

 

[table id=566 /]

Adaugă un comentariu