Seat Leon ST 1.2 TSI: sange latin, consum cu pipeta

Seat Leon ST: Spaniolii de la Seat par sa fi dat lovitura cu Leon, iar acum incearca extinderea pietei cu un break practic.

Dupa succesul lui Seat Leon, spaniolii incearca largirea pietei odata cu introducerea primului sau break compact. Seat Leon ST se doreste un caraus practic cu sange latin, chiar daca noua imagine a Seat a abandonat conceptul Autoemocion in favoarea lui Enjoyneering, fiind, asadar, mai mult teuton decat latin. Pentru primul contact in Romania am avut la dispozitie motorizarea 1.2 TSI de 105 CP, cuplata la o cutie DSG – o combinatie mai putin predispusa sa-ti rascoleasca simturile, astfel ca ne vom concentra pe spiritul practic al lui Seat Leon ST.

Modularitate si portbagaj generos

Fata de hatchback, Seat a pastrat nealterat ampatamentul (2.636 mm), cresterea in dimensiuni pana la lungimea de 4.535 mm fiind realizata in intregime pe seama consolei spate (cu 270 mm). In aceste conditii,Seat  Leon ST beneficiaza de unul dintre cele mai incapatoare portbagaje din segment. Prin rabatarea banchetei spate, volumul portbagajului creste la 1.470 de litri – apropiata de media segmentului. Spiritul practic este la el acasa, rabatarea spatarului (fractionat 40:60) putandu-se face dintr-o singura miscare, prin actionarea unei parghii din portbagaj. Optional, scaunul pasagerului din fata rabatabil permite extinderea suprafetei de incarcare pentru acomodarea obiectelor lungi, de pana la 2,67 metri. Foarte practica este podeaua dubla a portbagajului, care permite organizarea optima a spatiului.

Motorizare turbo rafinata si economica

Motorizarea turbo pe benzina de 105 CP se descurca onorabil, chiar daca pe drumurile nationale depasirile sunt ceva mai laborioase. In combinatie cu transmisia DSG, Seat Leon ST face fata excelent traficului urban, cu toate ca nu trebuie sa va asteptati sa plecati intotdeauna primii de la semafor. Rafinamentul e suveran, aproape ca nu exista smucituri, intreaga masa a masinii actionand ca o volanta uriasa pentru micul motor de 1,2 litri. Iar daca in oras se pot obtine cifre de consum remarcabile (circa 7 l/100 km, in cazul nostru), la viteze de autostrada Seat Leon ST devine repede gurmand, 1.2 TSI muncind din greu sa impinga la viteza de croaziera break-ul Seat.

Trenul de rulare e reusit, putin cam ferm, dar deloc inconfortabil. Inclinarea in viraje e destul de pronuntata, insa Leon ST nu are slabiciuni in ce priveste tinuta de drum, ramanand predictibil, usor subvirator la limita.

Verdict

Seat Leon ST debordeaza de spirit practic, cu un portbagaj mare si o organizare buna a spatiului. Motorizarea 1.2 TSI este onesta, dar cu transmisia DSG pretul este destul de mare. In plus, suspensia este relativ rigida.

Adaugă un comentariu