Seat Leon ST Cupra – Pentru familie și pentru circuit

Titlul poate părea o contradicție, dar Seat ne arată că se poate. Am fost în Spania pentru a conduce noul Seat Leon ST Cupra, dedicat tăticilor polivalenți.

 

După ce ne-am delectat cum câteva luni cu ceea ce poate noul Leon în versiunea Cupra, Seat ne arată acum cât de bine pot merge împreună versatilitatea cotidiană cu caracterul sportiv în noua versiune Leon ST Cupra. Practic, spaniolii oferă acum versiunea break a compactei lor în echiparea Cupra, care are sub capotă motorul 2.0 TSI cu o putere maximă de 280 CP.

Însă, până la performanțe, trebuie menționat că Leon ST Cupra nu sacrifică aproape nimic din calitățile sale care îl fac foarte practic. Accesul este la fel de facil, spațiul interior foarte generos, iar portbagajul oferă un volum util de 587 de litri, unul dintre cele mai mari din segment. Singurul sacrificiu merge spre confort, trenul de rulare fiind sensibil mai rigid decât la versiunile „civile’. Dar asta era de așteptat la o astfel de versiune. Totuși, confortul la rulare nu este sacrificat complet, deoarece în echiparea standard este oferit sistemul DCC (dynamic chassis control) care ajustează activ amortizarea. Astfel, Leon ST Cupra știe să se comporte elegant prin oraș, atunci când este selectat modul Confort. Însă, în modul Cupra totul se schimbă. Trenul de rulare devine extrem de rigid, direcția mai incisivă, iar motorul răspunde rapid la orice apăsare a accelerației, aproape fără nicio întârziere. Cei 280 CP ai motorului TSI sunt transmiși spre asfalt prin intermediul unei cutii de viteze manuale sau a uneia cu dublu ambreiaj, ambele cu șase trepte. Cea manuală este foarte precisă, iar DSG-ul (oferit opțional) impresionează cu rapiditatea cu care trece de la o treaptă la alta. Tot în dotarea standard găsim un diferențial autoblocant pentru puntea față, care poate bloca o forță de până la 1.600 Nm, ceea ce înseamnă că în anumite momente tot cuplul motor poate merge spre o singură roată, beneficiu ce permite eliminarea aproape completă a subvirării. Iar motorul? Rafinat, exploziv la turații ridicate și silențios atunci când rulezi pe autostradă, cu rezerve impresionante de cuplu încă de la turații joase.

Seat Leon Cupra ST

Seat Leon ST Cupra – testat pe circuit

Modul cum funcționează tot acest ansamblu mecanic foarte performant l-am putut descoperi pe circuitul Castelloli, de lângă Barcelona. Seat Leon ST Cupra impresionează prin nivelul de tracțiune uriaș pe care îl oferă, în special pentru puntea față, care aproapeă nu subvirează dacă trasa este corectă. Diferențialul blocabil lucrează impecabil cu trenul de rulare, astfel încât breakul compact trece extrem de repede prin viraje. Un alt aspect care ne place foarte mult este faptul că nu simți niciun moment că ești într-un break. Breakul spaniol este foarte echilibrat la rulare, agil și foarte coerent din punct de vedere dinamic, iar frânele fac mașina să „muște’ din asfalt atunci când este nevoie.

Pentru cei mai împătimiți, Seat oferă un pachet Performance ce include un sistem de frânare Brembo cu patru pistonașe, discuri de frână perforate de 370 mm, jante de 19 inchi (portocalii sau negre) și anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2. Astfel, Seat Leon ST Cupra poate fi modelul perfect cu care poți în același timp să îți duci copiii la școală dimineața, familia în concediu și să mergi în weekend la circuit pentru o doză ridicată de adrenalină.

 

Verdict

Seat ne arată cum se poate îmbina foarte eficient spiritul practic cu cel sportiv. Deși are o caroserie de break, Leon ST Cupra impresionează prin calitățile sale dinamice și prin agilitate. Acum, în drum spre circuit, tăticii își pot lăsa copiii la școală.

Adaugă un comentariu