Skoda Kamiq are cu ce!

Oferta de SUV-uri a cehilor s-a extins în jos cu Skoda Kamiq. Mașină mică, gândită în stil mare.

Cam îndesată, mașina asta – e prima impresie privindu-l pe Kamiq. Totuși, nu este chiar așa. Noul automobil cehesc este, în felul său, destul de mare. Comparat cu Seat Arona și VW T-Cross, cu care este înrudit din punct de vedere tehnic (toate cele trei vehicule au la bază aceeași platformă tehnică, numită MQB A0), Kamiq își arată adevărata mărime. Lungimea sa este mai mare cu 10 și, respectiv, 13 cm față de a celorlalte două mașini. Tipic: și în cazul de față, Skoda duce lucrurile ceva mai departe decât modelele echivalente ale celorlalte mărci din grupul VW. Cu 4,24 m, Kamiq îl depășește discret și pe VW T-Roc.

Nu-i de mirare că, în interior, sunt greu de găsit motive legate de dimensionare pentru care să te plângi. Chiar și pe bancheta din spate, pasagerii înalți de aproximativ 1,80 m se vor simți bine. Decuparea largă a portierelor înlesnește accesul la bord atât în față, cât și în spate. Deoarece caroseria este relativ înaltă, îmbarcarea este sesizabil mai lejeră decât la apreciata Skoda Scala. Locurile din față depășesc așteptările de spațiu.

Poate și datorită pavilionului panoramic transparent al mașinii de test (pavilion fix, fără mecanism de deschidere), nicăieri în habitaclu nu se simt vreun fel de limite ale spațiului în zona capului. Oarecum deconcertantă este amplasarea joasă a banchetei. Spațiul pentru picioare este generos, dar coapsele nu stau bine pe șezutul banchetei.

Examinând mașina de jur-împrejur, devine clar că amprenta mărcii Skoda e puternic imprimată asupra lui Kamiq. Compartimente pentru veste de urgență în fiecare panou de portieră, racletă pusă lângă bușonul rezervorului, praguri de protecție care se extind când cobori din mașină, umbrelă într-un suport dedicat pe portiera șoferului. Alte detalii istețe pot fi găsite în zona portbagajului cu compartiment suplimentar sub podea. Volumul său util este considerabil: 400 l. În urma rabaterii spătarului, spațiul pentru bagaje ajunge la aproape 1.400 de litri, cu 100 de litri peste ceea ce oferă Arona sau T-Cross. Acționarea electrică a hayonului e opțională. Același statut îl are și cârligul de remorcare escamotabil, capabil să tracteze sarcini de până la 1.200 kg.

Versiunile de top, cum e și cea prezentată aici, pot primi tapițerie din piele și alcantara (ceva mai scumpă de 1.000 de euro), plus reglaje electrice pentru scaunul șoferului. Ecranul destinat sistemului de navigație este amplasat suficient de sus și își afișează foarte frumos imaginile atunci când este trasă jaluzeaua venețiană a pavilionului panoramic. Skoda îți oferă neașteptat de multe posibilități pentru a-ți echipa mașina și asta fără ca prețurile să o ia razna.

În această clasă încă se mai văd automobile fără direcție asistată, însă nu este și cazul lui Kamiq, care beneficiază standard de direcție electromecanică. Când vizezi un succes de mari proporții, nu-ți permiți să procedezi altfel. Ușurința rotirii volanului la manevrele de parcare din oraș va fi apreciată. Întregul comportament dinamic al mașinii denotă finețe și rigoare, cu un accent pus pe confort. Exemplarul nostru dispunea de suspensie adaptivă, însă nu e neapărat să insistați pe așa ceva. Având jante de 17 inchi și pneuri cu secțiune 55, relativ înaltă, Kamiq va rula destul de plăcut și dotat fiind cu suspensie convențională.

Apropo de a nu duce lucrurile mai departe decât este realmente necesar: propulsorul de 115 CP cu trei cilindri alimentat cu benzină (deocamdată, constituie varianta de vârf a ofertei) are un nerv convingător și este bine insonorizat. Acest motor 1.0 TSI, cuplat cu o cutie automată DSG, face față mai mult decât onorabil unei exploatări normale a mașinii. Nu suntem în mod special adepții cutiilor cu dublu ambreiaj, însă, de această dată, programul celei de la Kamiq a dovedit o bună utilizare a caracteristicii de cuplu pentru schimbări fine și eficiente ale vitezelor. Realizare de referință? Motorul EcoBoost de la Ford parcă are mai multă suplețe. E o primă impresie, pe care o vom verifica la viitoarele teste.

Prima impresie

Gabarit relativ redus, dar interior cu dimensiuni generoase și posibilități de echipare asemenea. De aici s-ar putea trage și o creștere considerabilă a prețului. Unele comenzi ale climei sunt de tip „touch'.

 

Date tehnice

Motor L3, turbo, amplasat transversal în față – Cilindree 999 cmc – Putere max. 115 CP/5000 rpm – Cuplu max. 200 Nm/2000 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie automată DSG cu 7 trepte – L/l/h 4241/1793/1559 mm – Masă proprie 1.409 kg – Portbagaj 400–1.395 l – 0–100 km/h 10,0 s – Viteză max. 193 km/h – Consum 5,0 l/100 km – Emisii CO2 113 g/km – Preț de la 18.286 euro

 

Verdict

Mașina convinge prin valorile sale interioare, ca să spunem așa. Kamiq nu e prima realizare a grupului VW pe tema SUV-urilor mici (factor de derută), dar, cu siguranță, argumentele sale se vor face cu ușurință remarcate.

Finanțare prin

 

 

Avans (40%): 6.023 de euro fără TVA

Perioadă de finanțare (luni): 48

PERFECT LEASING cu rată lunară de 74 de euro fără TVA

Disclaimer: Rata este valabilă prin Porsche Leasing România IFN SA pentru Skoda Kamiq Ambition 1.0 TSI DSG, 115 CP, preț 15.059 EUR fără TVA, cu bonus financiar 2% scăzut, produs PERFECT LEASING, perioada de finanțare 48 luni, avans 40% (6.023 EUR fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 6,19%, volum finanțat 9.035 EUR fără TVA, rata nu include CASCO și TVA. Bonusul financiar se acordă doar la incheierea poliței CASCO prin intermediul Porsche Broker. Oferta se adresează persoanelor juridice și se supune unor termene și condiții.

Adaugă un comentariu