Test de fete: BMW 116d ED, un nou mod de a conduce cu stil

 BMW Seria 1 este disponibila si intr-o versiune foarte economica 116d Efficient Dynamics cu motor turbodiesel de 1,6 litri. Colega noastra de la Libertatea, Mirela Dinica, a testat cel mai economic Seria 1.

BMW a ales sa isi doteze mai toate variantele diesel ale lui Seria 1 cu acelasi propulsor indiferent de indicativ. Este un motor turbodiesel de doi litri (1.995 cmc, mai precis) oferit in diverse variante de putere in functie de indicativul modelului: 116d are 116 CP, 118d are 143 CP, 120d 184 CP, iar 125d 218 CP. Singurul model care face nota discordanta este ecologicul 116d Efficient Dynamics care foloseste un motor diesel de 1.6 litri de 116 CP, iar pe acesta am ales sa-l testam.

BMW Seria 1, echipat cu pachetul M Sport, 116d, este modelul pe care noi l-am testat. Are cinci usi, 116 CP, iar propulsorul este silentios si elastic.

Este cel mai mic model ca putere pe care il poti alege pentru noul Seria 1, dar pentru o femeie dinamica, cu stil este mai mult decat suficient. Poate fi folosit fara probleme in trafic urban, iar la drum lung iti poate pune un zambetul pe buze pe care cu greu il poti sterge.

Un element foarte importat pe care l-am apreciat foarte mult este cutia de viteze. Modelul nostru a venit cu transmisia automata optionala. Este vorba de faimoasa cutie automata BMW cu opt trepte. Este cea mai buna investitie pe care o poti face atunci cand bifezi optionalele pentru acest model, desi aceasta optiune te costa 2.188 euro (TVA inclus). Excelenta la utilizare, este comandata prin intermediul levierului de tip joystick. Are mod sport si manual, daca dorim sa preluam controlul. Schimbarile de treapta se fac foarte rapid, iar cutia are grija sa rulam in cea mai buna treapta in functie de stilul de condus livrand puterea catre puntea spate intr-un mod mult mai eficient. Daca vom folosi acesta masina predominant in traficul urban, atunci aceasta cutie automata este obligatorie pentru ca iti poate face viata mult mai usoara.

Motorizare

BMW 116d EfficientDynamics Edition are motor diesel, cu patru cilindri dispusi in linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo ce contine turbocompresor cu geometrie variabila a admisiei, injectie common-rail cu injectoare cu supape solenoid (presiune maxima de injectie: 1.600 bar), Capacitate: 1.598 cmc, putere maxima: 85 kW/116 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 260 Nm intre 1.750 si 2.500 rpm, acceleratie [0-100 km/h]: 10,5 secunde, viteza maxima: 195 km/h, consum mediu de combustibil: 3,6 litri/100 km, emisii CO2: 99 g/km, standard emisii: EU5.

Consum

BMW 116d are parte de un motor extrem de eficient din punct de vedere al consumului de carburant. Bineinteles, conteaza enorm modul in care exploatezi propulsorul, dar daca abordam un stil de condus normal fara accelerari exagerate, am reusit sa obtinem un consum mediu de 6,1 l/100 km. Cifra oficiala data de BMW pentru 116d cu cutie de viteze automata de 4,1 l/100 km in conditii mixte.

Functia Auto Start Stop

Semafor rosu, ambuteiaje, lucrari la carosabil – in situatiile zilnice de condus existǎ nenumǎrate situatii in care motorul functioneazǎ la ralanti si consumǎ inutil combustibil. Functia Auto Start Stop a BMW Seria 1 opreste motorul atunci cand automobilul se opreste temporar si astfel evita consumul inutil de combustibil.

Mod ECO PRO

Modul ECO PRO te sprijina in atingerea unui stil de condus cu adevarat eficient. Imediat ce selectezi modul ECO PRO pentru un consum redus, prin schimbarea experientei de condus, sistemul inteligent intra in actiune si – in functie de stilul tau individual de condus – iti permite sa reduci consumul de combustibil.

Sfaturile de la ECO PRO pentru un condus mai eficient prezinta informatii precum accelerarea moderata, de exemplu. Tu esti cel care decide ce potentiale de economisire sunt puse in aplicare: urmarea sfaturilor ECO PRO face posibila atingerea unei reduceri a consumului de combustibil de pana la 20%. Intervalul bonus de pe computerul de bord iti arata exact cati kilometri suplimentari poti conduce in continuare.

Daca esti curios sa afli cat de eficient conduci cu Modul ECO PRO, te poti uita la istoricul de consum. Afisajele Efficienytainment iti arata ce inovatii tehnologice sunt aplicate pentru imbunatatirea eficientei. Astfel, poti sa stii cand functioneaza Recuperarea energiei la franare si cand este activa functia Auto Start Stop.

Recuperarea energiei la franare

Pana acum, franarea insemna pierdere de energie. Sistemul de Recuperare a energiei la franare pune capat acestui lucru, recuperand energia din timpul franarii si depozitand-o in baterie.

Interior

BMW exceleaza in ultima vreme la capitolul calitatea materialelor folosite la interior. Iar fata de generatia anterioara a Seriei 1, diferentele sunt vizibile. In plus, BMW si-a asumat criticile si a modificat Seria 1 acolo unde suferea cel mai mult: spatiul la interior. Fata de generatia anterioara, avem acum un habitaclu cat de cat normal. Cel de la volan si pasagerul din fata stau mult mai bine, iar senzatia de claustrofobie care uneori era prezenta la generatia anterioara a disparut. Si in spate lucrurile s-au imbunatatit considerabil, desi Seria 1 plateste in continuare tribut faptului puterea este transmisa catre puntea spate, iar tunelul central ocupa un spatiu destul de mare din cel destinat in mod normal pasagerilor. Materialele pe care le-am gasit la bordul acestui model in echipare M Sports sunt de calitate superioara, iar insertiile de aluminiu dau o nota aparte. Portbagajul este suficient de incapator pentru un automobil din clasa sa.

Pret de achizitie

Fiind vorba de un BMW, preturile nu sunt mici. Modelul testat de noi are un pret de baza de 26.288 euro (TVA inclus). Peste acest pret s-a adaugat preturile optionalelor. Pachetul M Sport costa 3.340 euro (TVA inclus), Pachetul avantaj plus costa 2.811 euro (TVA inclus) si contine volan imbracat in piele, comenzi pe volan, cotiera, sistem de spalare a farurilor, senzori parcare, faruri ceata, faruri bi-xenon, aer conditionat automat si alte cateva dotari. Iar sistemul de navigatie Professional costa 2.074 euro. Plus o lista lunga de alte dotari duc pretul masinii testate la 41.887 euro (TVA inclus).

Siguranta

BMW Seria 1 a trecut examenul de testare fara probleme. Noua Serie 1 a obtinut un scor general de cinci stele cu un grad de protectie al pasagerilor adulti de 91% si 83% pentru pasagerii copii. Lista de dotari standard la capitolul siguranta pentru noul BMW Seria 1 este completa acesta venind cu o serie de sisteme electronice plus un set complet de airbaguri, mai precis sase la numar.

Tinuta de drum

Este capitolul unde BMW a stat mereu bine, iar noua Serie 1 nu face exceptie. Chiar si Seria 1 beneficieaza de suspensia cu trei moduri de setare: Normal, Sport sau Sport Plus. In oricare din aceste moduri, suspensia este relativ ferma, dar in Normal e suficient de maleabila pentru a fi confortabila in oras. Daca aleg Sport sau Sport Plus, tranzitia este evidenta si Seria 1 devine extrem de precisa pe viraje. Un element important pentru a obtine o tinuta de drum atat de buna este distributia maselor, care in cazul noului Seria 1 este 50:50. In modul Sport Plus, ESP-ul este decuplat, dar e nevoie de multa exagerare cu pedala de acceleratie pentru a face spatele sa plece. Per total, inginerii BMW au reusit sa puna un zambet pe fata celui de la volan. Si asta spune tot despre cum se comporta masina. In oras sau la viraje.

Vizibilitate

La capitolul vizibilitate, Seria 1 sufera putin la manevrele cu spatele din cauza formei lunetei. Dar BMW a avut grija sa doteze, optional ce-i drept, acest model cu senzori de parcare si o camera de luat vederi. Oglinzile laterale sunt mai mari fata de cele folosite de generatia anterioara si acest lucru este pozitiv pentru vizibilitate.

Sistem de asistenta la parcare si camera de luat vederi spate

O vedere clara in situatii neclare: sistemul de asistenta la parcare si camera de luat vederi spate a BMW Seria 1 iti ofera o vedere cuprinzatoare si perspective noi. Sistemul optional de asistenta la parcare (PDC) permite parcarea corecta chiar si in spatii inguste. Senzorii ultrasonici masoara distanta dintre automobil si obstacol. Un semnal acustic te avertizeaza de posibile pericole si reduce astfel sansele unor daune produse in timpul parcarii. Impreuna cu sistemul de navigatie, sau de la echipamentul Radio Professional incolo, aceste informatii sunt afisate pe Control Display. Un sistem simplu in culori arata distanta in verde, galben sau rosu; te ajuta sa gandesti mai usor de cat spatiu ai nevoie.

Camera de luat vederi spate iti ofera de asemenea un sprijin binevenit atunci cand parchezi. Liniile interactive ale benzii din imagine informeaza conducatorul auto daca locul de parcare este suficient de mare sau nu. Functia zoom iti permite sa reglezi imaginea astfel incat sa poti atasa o remorca de carligul de tractare fara a avea nevoie de asistenta suplimentara.

Tehnologie

BMW a vrut sa tina pasul cu vremurile si a reusit. La capitolul tehnologie la bord, BMW-urile din ziua de azi sunt la fel de cool ca un iPhone. Poti accesa internetul prin intermediul telefonului cuplat prin Bluetooth, exista aplicatii pentru telefoanele inteligente, iar sitemul de navigatie este unul dintre cele mai bune. Display-ul central este generos ca dimensiuni si poate afisa o multitudine de informatii. Putem alege sa vedem harta sistemului de navigatie, muzica pe care o ascultam, agenda telefonului, sau alte doua indicatoare analogice pentru puterea si cuplul folosit. Totul foarte usor de controlat prin intermediul butonului rotativ amplsat intre cele doua locuri din fata. Navigatie conectata – Servicii Google™.

Sa calatoresti este minunat. Mai ales cand esti informat tot timpul in mod ideal, ajungi la destinatie la timp si fara ocoliri si stii unde sa gasesti cel mai apropiat hotel sau un restaurant bun. Acasa poti gasi tot ce vrei sa stii cu Google. Iar acum, poti sa faci la fel si cu BMW ConnectedDrive: la volan si la fata locului.

Design

BMW a schimbat multe la Seria 1 odata cu noua generatie. Atat spatele, cat si fata acestui model au fost schimbate dramatic, iar rezultatele nu au fost pe placul tuturor. A reusit sa pastre un profil aproape identic, noua Serie 1 fiind usor de identificat cand este privita din lateral. Din fata avem blocuri optice cu o forma ceva mai ciudata. Insa masina arata mult mai bine in realitate fata de fotografii, iar acest lucru a fost confirmat si de numeroasele capete intoarse pe strada, mai ales din partea barbatilor. Odata cu maturizarea design-ului, au venit si alte lucruri asociate acestui proces in cazul oamenilor, respectiv tendinta de avea mai multa grija de garderoba. Iar cand spui BMW si Pachet M, n-ai cum sa gresesti. Nuanta superba a exemplarului testat se numeste Albastru Estoril si costa 688 euro cu TVA inclus.

 

Ce ne place

  • Sistem de asistenta la parcare cu camera de luat vederi spate
  • Cutia automata cu 8 rapoarte
  • Consumul de carburant scazut
  • Tinuta de drum
  • Functia Auto Start Stop
  • Modul Eco Pro

Ce nu ne place

  • Designul putin ‘ciudat’
  • Pretul

 

 

Adaugă un comentariu