Cauciucurile allseason pot înlocui cauciucurile de iarnă?

Cauciucurile allseason pot fi folosite fără griji, indiferent de condițiile meteo. Oare? Noi le-am testat și vă spunem la ce trebuie să fiți atenți atunci când faceți cumpărături.

Iată ce se întâmplă acum pe piața de anvelope: după intrarea intempestivă a lui Michelin de anul trecut, rivalii de la Continental vor și ei o felie din afacerea profitabilă cu anvelope allseason.

De multă vreme se opune producătorul din Hanovra ideii de a introduce o anvelopă allseason care să elimine necesitatea schimbării sezoniere a pneurilor de vară cu cele de iarnă. Motivul invocat îl constituie problemele de siguranță și conflictul dintre caracteristicile bune de frânare pe carosabil umed și cele pe zăpadă. Prin urmare, e o mică senzație să vedem anul acesta Continental că intră pe piață cu pneurile allseason AllSeasonContact.

Avantajele aduse de cauciucurile all season din punctul de vedere al șoferului sunt evidente: roțile nu trebuie schimbate de două ori pe an, eliminându-se astfel neplăcerea programării la vulcanizare, nu trebuie achiziționat un al doilea set de pneuri, nu există costuri cu depozitarea anvelopelor. Pe de altă parte, confortul nu ar trebui să afecteze siguranța circulației. Este oare posibil să împaci și capra, și varza?

Pentru testele de siguranță în toate condițiile climatice, niciun loc nu este prea departe. Pentru testele pe zăpadă am mers până în Noua Zeelandă, în Alpii Sudici. Pe terenul de încercare SHPG (Southern Hemisphere Proving Grounds), situat la o altitudine de 1.650 de metri, am găsit în luna august cele mai bune condiții de testare.

Cele 25 de seturi de anvelope allseason au fost achiziționate de pe piața liberă, din postura de clienți normali. Pe 15 dintre acestea le-am eliminat deja în prima rundă eliminatorie a testului. Motivul: distanțe de frânare mult prea mari pe carosabil ud (vezi tabelul din partea dreaptă a paginii). În acest fel, numai zece seturi de pneuri au rămas în competiție după runda de calificare.

În timpul verii, am realizat probele desfășurate  pe carosabil ud și uscat. Între timp, colegii de la Dekra au terminat deja testele de uzură, foarte importante pentru evaluarea durabilității și a analizei de costuri.

Ceea ce a rezultat în urma tuturor acestor teste și care au fost concluziile, vă invităm să citiți în continuare. Și nu uitați: a sosit timpul să vă gândiți la schimbarea roților cu cele de iarnă.

Cauciucurile allseason: Disciplinele de test pe zăpadă

Cauciucurile allseason

Tracțiune
Numai în urma măsurătorilor  de tracțiune poți să diferențiezi pneurile pure de vară de cele mai aderente pneuri allseason  din comparativ. În schimb, anvelopele Apollo Alnac 4G, în ciuda simbolului „fulg de nea de pe flancuri, se învârt în gol la urcarea rampei acoperite cu strat de zăpadă.

Frânare
Jumătate dintre cauciucurile allseason se apropie de nivelul unui pneu de iarnă la frânarea pe zăpadă, o performanță foarte bună.

Manevrabilitate
Direcție incisivă, manevrabilitate sigură, pneurile de la Continental și Nexen sunt regii zăpezii între participanții la această probă.

Slalom
La direcționarea laterală, pneurile Continental sunt cu o lungime de nas înaintea celor de iarnă. Din nou, pneurile Apollo sunt cele mai slabe.

Cauciucurile allseason: Disciplinele de test pe carosabil ud

Cauciucurile allseason

Acvaplanare
Anvelopele de la Continental și Goodyear asigură rezerve bune de siguranță pentru acvaplanare, superioare chiar și pneurilor de vară.

Acvaplanare în curbă
Nici chiar ploile abundente nu reușesc să abată pneurile allseason de la traiectorie, dar profilul pneurilor de vară tolerează totuși mai multă apă.

Manevrabilitate
Anvelopele allseason de la Continental și Goodyear sunt la același nivel de aderență cu pneurile de vară în timpul probei de manevrabilitate.

Frânare
Anvelopele allseason nu se pot compara cu cele de vară când vine vorba de frânare pe carosabil ud, Kleber oprește abia cu o lungime de mașină mai departe.

Pista circulară
Pe pista circulară, anvelopele de top de la Goodyear și Continental lasă în urmă chiar și pneurile de vară atunci când vine vorba de păstrarea traiectoriei – impresionant!

Cauciucurile allseason: Disciplinele de test pe carosabil uscat

Cauciucurile allseason

Manevrabilitate
Michelin CrossClimate+ impresionează prin răspunsul incisiv al direcției, ceea ce conferă încredere celui de la volan. Aderență bună asigură și pneurile Continental.

Frânare
Frânarea pe pista uscată relevă și primele probleme pentru anvelopele allseason. Doar Michelin reușește să se apropie suficient de anvelopele de vară.

Zgomot la rulare
Anvelopele allseason au un zgomot de rulare redus. În mod deosebit, pneurile Nexen Nblue 4Season se dovedesc a fi extrem de silențioase.

Cauciucurile allseason: Capitolul costuri

Durabilitate
Atât campionul durabilității BF Goodrich, cât și pneurile Kleber sunt produse în cadrul grupului Michelin.

Preț/Durabilitate
Și aici modelele franceze marchează puncte, în timp ce mai scumpele pneuri de la Continental sunt în coada clasamentului.

Rezistență la rulare
Pneurile Continental se dovedesc a fi cele mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. Față de pneurile de iarnă, consumul de combustibil cu aceste anvelope este mai mic cu până la 5%.

Cauciucurile allseason: Cum am testat noile pneuri

Pentru acest comparativ de anvelope allseason, am cumpărat 25 de seturi de anvelope, apoi am separat grâul de neghină prin probele de frânare pe carosabil ud și uscat. Numai primele 10 candidate cu cele mai mici distanțe de frânare au fost admise în runda a doua a testului. Pentru a evalua cele mai bune 10 anvelope în condiții de zăpadă și gheață, am zburat în Noua Zeelandă, unde iarna se apropie acum de sfârșit. Probele pe carosabil uscat și ud au avut loc pe circuite de testare din Germania. Informațiile despre comportamentul la uzură, important pentru a calcula costurile, au fost furnizate de colegii de la Dekra.

Cauciucurile allseasonGoodyear Vector 4Seasons Gen-2
Plusuri:
Câștigătorul testului convinge prin cele mai bune calități de rulare, indiferent de condițiile meteo: comportament exemplar pe zăpadă, manevrabilitate dinamică pe carosabil ud, rezistență mică la rulare, confort bun.
Minusuri: Durabilitate doar de nivel mediu.

Cauciucurile allseasonMichelin CrossClimate +
Plusuri:
Calități multilaterale cu un nivel de performanță echilibrat, calități bune pentru iarnă, precizie mare a direcționării și comportament dinamic pe carosabil uscat, cele mai mici distanțe de frânare pe ud și uscat.
Minusuri: comportament subvirator pe zăpadă.

Cauciucurile allseasonContinental AllSeasonContact
Plusuri:
Profil allseason nou cu caracteristici de manevrabilitate exemplare pe zăpadă și carosabil ud, manevrabilitate stabilă pe carosabil uscat, cea mai bună frânare în orice condiții meteo, rezistență la rulare mică.
Minusuri: Durabilitate mediocră, preț ridicat.

Cauciucurile allseasonKleber Quadraxer 2
Plusuri:
Pneuri allseason cu cele mai bune calități pe zăpadă, manevrabilitate stabilă pe ud și uscat, caracteristici sigure la acvaplanare, confort de rulare bun, cel mai bun raport preț/performanțe.
Minusuri: Aderență de nivel mediocru pe carosabil ud și uscat.

Cauciucurile allseasonBF Goodrich g-Grip All Season 2
Plusuri:
Pneuri allseason cu proprietăți bune pe zăpadă, manevrabilitate sigură pe carosabil ud și uscat, caracteristici bune la acvaplanare, cea mai bună durabilitate.
Minusuri: Aderență mediocră pe carosabil ud și uscat, preț ridicat.

Cauciucurile allseasonNexen Nblue 4Season
Plusuri:
Anvelope allseason accesibile, manevrabilitate sigură pe zăpadă și carosabil ud, distanțe de frânare mici pe zăpadă, confort de rulare plăcut de silențios.
Minusuri: Comportament subvirator pe pistă uscată, durabilitate limitată, posibilități de economisire reduse.

Cauciucurile allseasonPirelli Cinturato AllSeason
Plusuri: Anvelope premium cu caracteristici sigure pe zăpadă, nivel bun de tracțiune și direcționare stabilă pe zăpadă, distanțe de frânare mici pe piste ude, confort de rulare bun.
Minusuri: Direcționare laterală limitată și răspuns întârziat al direcției pe carosabil ud, durabilitate limitată.

Cauciucurile allseasonVredestein Quatrac 5
Plusuri: Pneuri allseason cu caracteristici de rulare echilibrate pe carosabil ud și uscat, distanțe mici de frânare pe pista udă, confort bun, raport preț/durabilitate bun.
Minusuri: Calități mediocre pe zăpadă, comportament subvirator pe zăpadă, rezerve limitate la acvaplanare.

Cauciucurile allseasonHankook Kinergy 4S
Plusuri:
Profil allseason cu tracțiune bună și distanțe scurte de frânare pe zăpadă, rezerve ridicate de siguranță la acvaplanare, direcționare stabilă pe uscat.
Minusuri: comportament subvirator pe piste ude și pe zăpadă, răspuns al direcției întârziat, durabilitate limitată.

Cauciucurile allseasonApollo Alnac 4G All Season
Plusuri:
rezerve bune de siguranță la acvaplanare, preț rezonabil.
Minusuri: Utilitate foarte limitată pe timp de iarnă, comportament subvirator pe zăpadă, nivel de aderență mediocru și răspuns întârziat al direcției pe carosabil ud, durabilitate limitată.

Verdict
Probele noastre de siguranță, desfășurate în toate zonele climatice, demonstrează că pneurile allseason reprezintă o alternativă sigură și accesibilă, cel puțin pentru modelele din clasele mică și compactă. Cele mai bune pneuri allseason sunt produse de Goodyear, Michelin și Continental. Fără deranjanta schimbare sezonieră a anvelopelor, poți rula fără griji tot timpul anului.

    dara says:

    Dunlop nu a participat la test?

    Adrian says:

    Nu ați mentionat cu ce modele de iarna/vara ati facut comparatia.
    Nu putem sti daca modelele de iarna/vara cu care ati comparat cauciucurile all season sunt sau nu de categorie premium, caz in care testul nu are relevanță.

Adaugă un comentariu