Test drive: Fiat 500X – un SUV de clasa mica tehnologizat si polivalent

Fiat 500X are o lungime de 4,25 metri si va concura în segmentul SUV-urilor de clasa mica cu Opel Mokka, Nissan Juke, dar si cu Mini Countryman, datorita pozitionarii îndraznete pe care o propun italienii. Pentru 500X, acestia adopta solutia unei dotari foarte bogate, cu multe sisteme de asistenta, cu motorizari puternice si tehnologii de ultima generatie.

 

Astfel, stilatul SUV propune sase motorizari, trei diesel si trei pe benzina: 1.6 e-TorQ (110 CP), 1.4 Turbo MultiAir (140 CP si 170 CP), 1.3 MultiJet (95 CP), 1.6 MultiJet (120 CP) si 2.0 MultiJet (140 CP). Acestea sunt disponibile cu patru tipuri de cutii de viteze, una manuala cu 5 trepte pentru versiunile de baza, una manuala cu 6 trepte, una cu dublu ambreiaj si 6 trepte (1.6 MultiJet) si, pentru versiunile de top, o cutie automata cu 9 trepte. Pentru tractiune, Fiat 500X poate fi configurat cu trei sisteme: tractiune fata, tractiune fata denumita Plus (utilizeaza sistemul ESP pentru a simula functionarea unui diferential blocabil pentru puntea fata) si un sistem de tractiune integrala, ce poate functiona într-un mod 2WD automat pentru eficienta crescuta, atunci când conditiile de drum nu necesita tractiune suplimentara. În plus, un comutator rotativ permite selectarea a trei moduri de functionare pentru tractiunea aleasa: Auto, Sport si All Weather. Pentru un SUV de clasa mica, toate aceste tehnologii sunt impresionante, mai ales ca platforma provine de la Jeep Renegade, care este, fara îndoiala, cel mai capabil SUV din segment.

 

In revista Auto Bild nr. 24/2014, pe piata din 27.11, Fiat 500X este prezentat cu toate informatiile, cu impresii de conducere si tabel complet cu date despre motorizari. Preturile pentru Romania nu au fost momentan comunicate.

Adaugă un comentariu