Toyota RAV4: Când Prius devine SUV

Noua Toyota RAV4 s-a lepădat de diesel și are acum sistem de propulsie hibrid. Nu de la Prius.

Era și timpul să lanseze Toyota un SUV hibrid. Nu are sistemul de propulsie al lui Prius, ci ceva mult mai puternic, dar are aceeași filozofie în spate. Adică e făcut să consume cât mai puțin carburant. Pe deasupra, arată și bine. Ne amintește de SUV-urile vândute de niponi în SUA și asta într-un sens pozitiv.

RAV4 hibrid este un model cu puțini concurenți direcți și care are capacitatea de a parcurge 700 de kilometri cu un plin în condiții reale. În România, cu 56 de litri de benzină. E bine pentru un SUV. La finalul testului nostru, am avut un consum de 6,4 litri la sută și nu ne-am străduit pentru asta. Doar am evitat accelerațiile puternice. Atât.

Deja devine atrăgător un hibrid în acest segment. Sigur, când am accelerat puternic, am descoperit că puterea combinată a sistemului hibrid este adecvată, dar transmisia nu e cea mai rapidă componentă a acestui sistem. Ne-a plăcut felul cum se comportă sistemele de asistență a șoferului. Chiar îți fac drumul mai relaxant când activezi tempomatul și lași mașina să te ajute să ții banda.

Efort minim ca să mergi pe autostradă și nu numai. Interiorul este spațios și am simțit că materialele sunt mai bune decât erau în vechile modele RAV4. Spațiul este în continuare bun și în spate, dar și în portbagaj, deci avem un SUV practic din toate punctele de vedere.

Direcția este ușor de manevrat și nu transmite mare lucru din ce întâlnesc roțile din față, iar cei de la Toyota au avut inspirația să nu monteze jante mari cu anvelope cu talon mic. Deci încă mai există rațiune în lumea asta! Iată că poți obține o mașină care să arate agresiv fără să îi pui jante de 19 sau 20 de inchi. Și totuși, nu urlă agresivitate, ceea ce nu ne-am fi dorit.

Am fi dorit o modernizare a ceasurilor de bord și a unității multimedia, oricât de mult am aprecia simplitatea comenzilor actuale. Nu de alta, dar dacă te urci într-un model concurent, vei fi surprins de cum este integrată tehnologia și cum arată unitatea multimedia. Dacă ești de modă veche, RAV4 hibrid este pentru tine, să știi.

 

Prima impresie

Toyota a reușit să facă un SUV hibrid cu care să nu îți pară rău că nu ai motor diesel. Cel puțin, nu la consum. Nici la reprize. Dar nu este nicio urmă de Android Auto sau Apple CarPlay aici!

 

Date tehnice

Motor L4, benzină + motor electric – Cilindree 2487 cmc – Putere maximă 177 CP la 6.000 rpm – Putere maximă sistem hibrid 222 CP – Cuplu maxim 221 Nm între 3.600 și 5.300 rpm – Transmisie tracțiune integrală, e-CVT – L/l/h 4600/ 1855/1685 mm – Masă proprie 1.725 kg – Portbagaj 580-1.690 l – 0–100 km/h 8,1 s – Viteză maximă 180 km/h – Consum 4,4 l/100 km – Emisii CO2 100 g/km – Preț de la 35.057 euro TVA inclusă

 

Verdict

Hibridizarea gamei RAV4 a fost o decizie bună. Am pierdut cuplul de diesel, dar avem un motor electric gata să compenseze, iar consumul este bun dacă știi să mergi cu un hibrid. Necesită o actualizare pe partea de tehnologie de la bord. Altfel, RAV4 stă bine.

Adaugă un comentariu