VW Amarok V6 TDI: Aventura cu mulți cai

Volkswagen a pus mai mulți cai sub capota lui Amarok V6 TDI. Uite cum merge cu peste 250 CP!

Cine are nevoie de atâția cai? Pe un pick-up, desigur. Este o întrebare validă, iar inginerii unor companii nu au găsit un răspuns suficient de bun încât să le fie aprobat proiectul de dezvoltare al unui motor mai puternic. Așa că Volkswagen joacă în liga mare cu Mercedes datorită unui V6 de trei litri, care a trecut de bariera celor 250 de cai-putere. Și este tot un pick-up, și are în continuare suspensie spate pe foi.

În mod evident, acest vehicul are un public-țintă și oamenii respectivi există și îl vor cumpăra. Pe lângă ei, mai sunt și oamenii care ar putea fi atrași în showroom și care vor lua altceva de la VW, deci nemții nu riscă absolut nimic atunci când scot pe piață un asemenea produs. În orice caz, Amarok vine acum doar cu V6 TDI, cel puțin pe piața din România.

Așadar, ai de ales dacă vrei 204 sau 258 de cai-putere. Versiunea cu „doar' 204 CP poate primi și o cutie de viteze manuală. Ar fi și păcat să renunți la această automată, dar unii clienți au preferințe adânc înrădăcinate și nevoi specifice. În orice caz, o abordare pragmatică asupra unui pick-up în echiparea de vârf și cu cel mai puternic motor din gamă nu prea își are locul.

Să recunoaștem! O parte din noi și-l dorește. E partea aceea care se activează când mănânci cartofi prăjiți și carne la grătar. Vestea bună pentru cei care aleg așa ceva este că nu vei suferi pentru bucuria celor 580 de Newton-metru și pentru ocaziile în care vei călca până la fund accelerația și dezlănțui cei 258 de cai-putere.

Pentru că Amarok Aventura rămâne un pick-up practic și util și la alte lucruri în afară de tras remorci și cărat obiecte voluminoase. Sigur, direcția are o cursă specifică, dar este totuși ușor de condus. Și când ai senzori de parcare și cameră de marșarier, e chiar ușor și de parcat.

Este adaptat și la capitolul tehnologie: are Apple CarPlay și Android Auto, în timp ce dotările de confort sunt corecte nu doar pentru acest segment. Partea de utilitate pierde câteva puncte dacă alegi jante mari, cum sunt cele de 20 de inchi ale exemplarului testat.

Noi am „merge' pe 17 inchi, sunt mai prietenoase când dai de gropi și denivelări. Vei avea mai mult confort pe orice suprafață. Poate câștigi ceva și la demaraj și la consum! Suntem curioși ce va rezulta din viitorul parteneriat cu Ford pe acest segment.

 

Date tehnice

Motor V6, turbodiesel – Cilindree 2967 cmc – Putere maximă 258 CP între 2.500 și 4.000 rpm – Cuplu maxim 580 Nm între 1.400 și 3.000 rpm – Transmisie tracțiune integrală, cutie automată cu 8 trepte – L/l/h 5321/1954/1834 mm – Masă proprie 2.392 kg – 0–100 km/h 7,4 s – Viteză maximă 205 km/h – Consum 8,4 l/100 km – Emisii CO2 221 g/km – Preț de la 45.152 de euro cu TVA inclusă

 

Verdict

Puțini sunt cei care au nevoie cu adevărat de un pick-up, cu atât mai mult de unul cu V6. Dar ne cumpărăm adesea lucruri de care nu avem nevoie, iar în acest caz este ușor de înțeles de ce. Calci accelerația o singură dată și vei deveni dependent de cuplul motor!

    romi says:

    uitati de tdi….e doar o mare teapa

Adaugă un comentariu