VW Amarok vs. Mercedes Clasa X: Înfruntarea greilor

Vrei să scapi de monotonie? Bine, să începem: Mercedes-Benz Clasa X și Volkswagen Amarok sunt uneltele perfecte pentru o evadare din normalul de zi cu zi. Aceste pickup-uri te pot duce oriunde și te pot ajuta să transporți încărcături serioase, pe lângă bagaje.

Îndepărtează-te de nebunia zilnică! Fă-ți o listă și bifează tot ce te enervează. Ai probleme acasă sau la job? Rudele te supără sau ai ceva de împărțit cu superiorul tău? Ar mai fi și problema traficului din București, care ne face să ne luăm câmpii. Orice ar fi, lasă totul în urmă!

Unde ai vrea să călătorești? Departe? Atunci poți alege unul dintre cele mai extreme puncte ale Europei. Poți vizita regiunea Nordkapp din Norvegia sau poți ajunge până în Sicilia la Agrigento. Nu e de ajuns? Poți continua călătoria și cu o oprire la Cabo de Sao Vicente în Portugalia, sau dacă tot ai ajuns până aici, poți merge și în Africa sau chiar să vezi niște balene în mediul natural. Totul e să realizezi această călătorie în stil.

Ca vehicule ideale pentru evadare, avem două propuneri: Mercedes-Benz Clasa X 350 d și Volkswagen Amarok 3.0 TDI. Da, exact, două pickup-uri. Mari, robuste, puternice. Ambele au șasiuri tip scară, cabină dublă, gardă la sol generoasă și tracțiune integrală.

Ambele au o lungime de peste cinci metri și o benă încăpătoare. La Mercedes, suprafața de încărcare are 1,58 m lungime și 1,56 m lățime, în timp ce bena lui Amarok măsoară 1,52 m lungime și 1,62 m lățime. Clasa X are o sarcină utilă de 830 kg, în timp ce Amarok poate căra 580 kg în benă. Cu toate acestea, sarcina poate fi mărită cu încă 160 kg dacă se alege opțiunea arcurilor cu foi întărite (257 de euro). Acum ar trebui să fie suficient pentru câteva elemente esențiale, cum ar fi: cort, echipament de pescuit, grătar, aragaz și sac de dormit. În cazul în care nu este suficient, ambele pot tracta până la 3,5 tone.

Vrem să scăpăm de viața de zi cu zi, așa că designul simplu al mașinilor nu ne deranjează deloc. Cu toate acestea, designerii de la Mercedes au încercat să atenueze caracterul utilitar al lui Nissan Navara. Într-adevăr, nu avem nevoie de elementele cromate și de grilele false din zona proiectoarelor. Și la interior mai găsim diferite butoane împrumutate de la Nissan. Cu toate acestea, interiorul Clasei X beneficiază de un instrumentar clar și de un sistem de navigație inteligent, care este ușor de folosit. Scaunele s-au dovedit a fi bine profilate, dar cam dure. În partea din spate, pot sta, ocazional, doi sau chiar trei autostopiști, dar nu pentru foarte mult timp.

VW oferă mai mult spațiu la interior. De asemenea, senzația de spațiu este mai mare, atât în față, cât și în spate. Și aici ne simțim mai mult ca într-un autoturism decât ca într-o autoutilitară. De asemenea, stilul VW este binecunoscut, calm, dar poate puțin demodat – cum ar fi sistemul de navigație cu ecran de 6,3 inchi (echipare standard pe Aventura). Chiar și așa, este ușor de utilizat. Minunatele scaune ErgoComfort (echipare standard pe Aventura) sunt mai confortabile decât cele de la Mercedes, iar pasagerii din spate beneficiază și ei de o banchetă mai prietenoasă.

Pe partea de motorizări, ambele pickup-uri au motoare diesel de trei litri și, fiind coincidență sau nu, ambele oferă o putere maximă de 258 CP. Amândoi producătorii oferă transmisii automate cu convertizor de cuplu (șapte trepte la Mercedes, opt la VW). Ambele propulsoare urnesc monștrii de peste 2,4 tone cu o ușurință ieșită din comun, iar manevrabilitatea este, de asemenea, impresionantă în ambele cazuri.

Sunetul produs de motorul V6 de sub capota lui Mercedes Clasa X este mai prietenos și mai plăcut decât în cazul lui Amarok. Cu toate acestea, transmisia Mercedesului ezită uneori, dar niciodată în modul Sport, unde este foarte determinată. Șasiul este reglat asemănător cu cel de pe Nissan, în timp ce direcția indirectă și suspensia săltăreață o fac pe Clasa X să pară greoaie în comparație cu Amarok. Dar nu e nicio problemă, totuși am vrut un pickup, nu? Cu toate acestea, frânele s-au dovedit a fi de primă clasă la Mercedes, care a avut nevoie de doar 34,9 metri pentru a se opri de la o viteză de 100 km/h. Aproape ca o mașină sport!

VW a avut nevoie de 36,6 metri pentru a opri, dar tot este o distanță respectabilă. Ce face Amarok cu adevărat special? Se conduce mai degrabă ca un SUV decât ca un pickup clasic. Ne aduce aminte de Touareg cu direcția sa mai precisă decât cea a Mercedesului, iar suspensia lucrează mult mai îndemânatic pentru a elimina imperfecțiunile din șosea, chiar dacă puntea spate beneficiază de un sistem devenit antic deja, cu arcuri cu foi. Propulsorul V6 trage ca un bivol, dar nu sună la fel de bine ca la Mercedes. Transmisia cu opt trepte lucrează insesizabil și se potrivește extraordinar cu propulsorul și cu natura mașinii. În schimb, ambele mașini oferă o insonorizare de bună calitate.

Mai există ceva în calea evadării noastre? Hai să vedem – poate prețurile? Mercedes cere 56.570 de euro pentru modelul testat, iar VW a calculat un preț de 56.896 pentru Amarok Aventura cu opțiunile menționate. Neașteptat de asemănătoare la preț. Atunci, dacă totul este clar, mâine dimineață plecăm spre Norvegia!

Clasament

Locul 1 (469 de puncte): VW Amarok 3.0 TDI V6 Ne-ar plăcea să-l conducem pe Amarok până la capătul lumii. Interiorul său este spațios, iar manevrabilitatea este surprinzătoare. Ne place combinația motor-cutie de viteze.

Locul 2 (452 de puncte): Mercedes-Benz X 350 d Clasa X împrumută multe din baza oferită de Nissan. Propulsorul este excelent, iar frânele sunt remarcabile. Sarcina utilă este ridicată, dar confortul putea fi mai bun.

 

Verdict

Așa ar trebui să fie mașinile noastre de salvare. VW și Mercedes oferă pickup-uri de top care beneficiază de spațiu suficient pentru persoane și echipament. Ambele sunt puternice ca un urs și sunt potrivite pentru transportul unor greutăți mari. Trebuie doar să le acceptăm în trafic.

Finanțare prin

 

 

Avans (40%): 18.128 de euro

Perioadă de finanțare (luni): 48

PERFECT LEASING cu rată lunară de 290 euro fără TVA

Disclaimer: Rata este valabilă prin Porsche Leasing Romania IFN SA pentru Volkswagen Amarok Aventura 3.0 TDI V6 AG8 4M, 258 CP/ 190 KW preț 45.319 EUR fără TVA, cu bonus financiar 2% scăzut, produs PERFECT LEASING, perioada de finanțare 48 luni, avans 40% (18.128 EUR fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 6,19%, volum finanțat 27.191 EUR fără TVA, rata nu include CASCO și TVA. Bonusul financiar se acordă doar la încheierea poliței CASCO prin intermediul Porsche Broker. Oferta se adresează persoanelor juridice și se supune unor termene și condiții.

Adaugă un comentariu