VW Multivan 6.1: Tech, biți și Bulli

VW Bus a fost întotdeauna un vehicul practic. Însă până acum, suportul electronic a lipsit. Versiunea facelift, VW T6.1, promite mai multe schimbări. Am experimentat prima plimbare cu Multivan. 

Mânerul amplasat pe montantul A este încă prezent. Așadar, fanii lui Bulli vor respira ușurați. Dar pe lângă acest aspect, Volkswagen a făcut destul de multă curățenie la interior. T6 primește o nouă planșă de bord, un instrumentar digital, o direcție reproiectată și mai mult spațiu de depozitare. Cu alte cuvinte, dacă te uiți doar la partea din față, atunci la Multivan s-au întâmplat multe.

De asemenea, avem și o ușoară exagerare a numelui: T6.1. Faceliftul va fi disponibil începând cu luna aceasta la dealeri. Noua grilă și blocurile optice cu o altă semnătură luminoasă ne distrag atenția de la faptul că restul lucrurilor nu s-au schimbat. Există, de asemenea, două versiuni cu ampatamente diferite și patru modele, inclusiv Multivan pentru „Family and Business'.

Asta îl face un bestseller în Europa, dar Ford și Mercedes reușesc să grăbească pasul. VW se află într-o mișcare forțată, deoarece T6 este deja învechit. Update! O unitate media complet nouă împrospătează lucrurile de la bord, unde Bulli rămăsese în urmă. Cu ajutorul noilor vrăjitori pentru manevrabilitate, Bulli are acum o direcție mai ușor de folosit, își menține banda de circulație, parchează singur și chiar te ajută în virajele strânse și în manevrarea remorcii.

Remorca? Da, sistemul Trailer Assist funcționează excelent și te ajută să garezi împreună cu o remorcă mai ușor decât vecinul admirat care obișnuia să conducă vehicule de transport cu patru axe. Ei bine, ce nu pot face computerele în ziua de azi? Desigur, această opțiune trebuie plătită suplimentar, precum și instrumentarul digital, care ne este cunoscut de la Golf și Passat.

În T6, chiar lângă instrumentar se află unitatea media. Sistemul de operare este avansat, iar hărțile navigației pot fi operate folosind funcția multitouch. Cabina din jurul șoferului a fost reproiectată. Beneficiază de un nou suport pentru pahar și de mai multe rafturi de depozitare. Până în prezent, pasagerii experimentați ai lui Bulli și-au întins picioarele în zona din spate după zborurile de cursă lungă. Din păcate, fereastra posterioară, care poate fi echipată la Opel și Mercedes, nu mai este disponibilă pentru VW.

Șasiul și experiența de condus au rămas, în mare parte, neatinse. Cele patru motorizări diesel (între 90 și 199 CP) sunt, cu siguranță, curate, conform celui mai recent standard de emisii. Modelul de top (2.0 TDI și transmisie DSG) include tracțiune integrală. Prețul modelului testat ajunge la 61.000 de euro în Germania, dar sunt multe dotări opționale la care puteți renunța. Chiar dacă suspensia adaptivă DCC a fost revizuită, mai bine o evitați în configurator. În orice caz, opționalele sunt scumpe, așa că prețul crește ușor.

Multivan pornește acum de la 31.900 de euro în Germania. Familia Bulli a acceptat acest lucru cu un zâmbet uimitor de relaxat, pentru că își cunoaște meritele din acest segment. Modelul VW este mai spațios, mai înalt și mai versatil decât Mercedes Clasa V sau decât noul Opel Zafira Life.

Din păcate, acest lucru nu va continua la infinit, ne spun dezvoltatorii de la VW. Aceștia se ocupă deja de următoarea generație, T7, care va debuta oficial peste doi ani. Succesorul va avea dimensiuni mai mici, va fi mai ușor și va avea o capotă mai lungă, pentru a prinde din urmă concurența. Însă pentru fanii hardcore, actualul T6.1 rămâne de recomandat în programul de shuttle.

Noii cumpărători, de preferat pensionarii bogați (care au trăit în perioada curentului hippie) sau tinerii cool, ar trebui să se reorienteze din 2022 către gama 100% electrică ID. Modelul Buzz aduce în era modernă legendarul VW T1 și ar trebui să vină cu o autonomie maximă de 600 km.

Prima impresie

Conducere și funcționare: arhaice! Însă sistemele de asistență care facilitează manevrabilitatea și noul pachet multimedia reușesc să-l aducă pe T6.1 la zi.

 

Date tehnice

Motor L4, Biturbo, diesel – Cilindree 1968 cmc – Putere maximă 199 CP la 3800 rpm – Cuplu maxim 450 Nm de la 1400 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu șapte trepte (DSG) – L/l/h 4904/1904/1950 mm – Masă proprie 2.397 kg – Portbagaj max. 5.800 l – Volum rezervor 70 l – Viteză maximă 198 km/h – Consum 9,5 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 248 g/km

 

Verdict

Bulli nu este un model complet nou, dar a primit suficiente inovații tehnologice pentru sprintul final pe care îl are până ce nemții vor prezenta următoarea generație. În esență, rămâne un vehicul comercial, fapt ce îi mulțumește pe cei mai înfocați adepți ai săi.

 

Finanțare prin

 

 

Adaugă un comentariu