8 răspunsuri la intrebarile despre anvelopele allseason

Talent universal sau riscuri pentru siguranță? Anvelopele allseason nu sunt perfecte nici vara, nici iarna. Auto Bild a verificat dacă această prejudecată mai este valabilă.

Verificare generală a realităților prin toate regiunile climaterice. La testul din acest an al pneurilor allseason se aliniază 10 candidați într-o comparație directă cu un pneu de vară și unul de iarnă. Testul furnizează răspunsuri la cele mai importante întrebări legate de aceste pretinse multitalente:

Ce avantaje oferă anvelopele allseason?

În primul rând, nu mai este necesară schimbarea pneurilor primăvara și toamna. Desigur că nu mai sunt necesare nici cheltuielile pentru al doilea set de pneuri, pentru jante și pentru depozitare.

NOILE MAȘINI ALE POLIȚIEI de 50 de milioane de euro! Uite ce pot cumpăra! FOTO

Toți șoferii trebuie să știe asta! Cum se conduce corect o mașină!

Dacia Duster – primele poze cu interiorul!

Polițistul l-a oprit pentru un control de rutina, dar ce a urmat întrece orice imaginație

Cât de bune sunt anvelopele allseason pentru utilizarea pe timp de iarnă?

Pe zăpadă și gheață, majoritatea pneurilor allseason nu sunt cu mult inferioare pneurilor de iarnă. Fiți atenți la simbolul fulgului de nea, fiindcă acesta garantează un comportament bun pe zăpadă.

Pot să merg cu ele în concediu la munte fără griji?

Da, pneurile allseason sunt considerate, din punct de vedere legal, ca și pneurile de iarnă, inclusiv în alte țări europene. Însă la dimensiuni mai mari și la mașini mai grele, ghidajul lateral în zăpadă este deficitar.

Pentru ce clase de vehicule pot fi luate în considerare anvelopele allseason?

Nu se recomandă montarea pneurilor allseason decât la mașinile de clasă mică și compactă. Cu cât mașina e mai mare, au de suferit siguranța și plăcerea la rulare.

A apărut “prioritatea de rapper”. Vezi cum funcționează! | VIDEO

ATENȚIE ȘOFERI! Uite cum se face PARCAREA PERFECTĂ!

Permisele de conducere vor fi primite prin poștă și vor fi livrate gratuit

Ce șofer inconștient! O femeie a fost surprinsă conducându-și Loganul cu bebelușul în brațe

Are sens utilizarea de pneuri allseason pentru șoferii care rulează mult?

Nu, cine parcurge mai mult de 10.000 km anual e mai avantajat cu pneuri de vară și, respectiv, de iarnă. Oricum, în decurs de șase ani, trebuie schimbate două rânduri de pneuri.

 

Citeste și: D.O.T. – Ce este, cum a aparut si cum se citeste codul de pe anvelope

De ce crește distanța de frânare pe pista udă și uscată?

Atât profilului, cât și mixturii de cauciuc le lipsește rigiditatea, mai ales la temperaturi mai mari. O distanță de frânare cu una până la două lungimi de mașină în plus este un deficit de siguranță care trebuie luat în serios.

Cum ar trebui să fie o anvelopă allseason ideală?

Pe timp de vară ar trebui să aibă distanțe de frânare mici și un comportament de rulare precis. Iarna, când cade zăpada, nu ar trebui să fii cu ele un obstacol în trafic.

Care este anotimpul în care se comportă cel mai bine anvelopele allseason?

Prin natura lor, pneurile allseason sunt optimizate pentru anotimpul rece, având o compoziție mai moale. Vara, distanța de frânare poate crește, anvelopa devenind și mai moale la căldură.

 

Citește și: Sfaturi practice – Întreținerea anvelopelor

 

Sfatul nostru

Pneurile allseason sunt compromisuri: ele nu conving cu performanțe de vârf în toate cazurile. Avantajul acestora constă în utilizarea lor simplă. Nu mai este nevoie de agasanta schimbare a pneurilor și nici de cheltuieli cu achiziționarea unui al doilea set de anvelope. Dar fizica impune limite modelelor allseason. De aceea, recomandarea noastră este valabilă doar pentru dimensiunile mai mici, potrivite pentru mașinile din clasele mică și compactă.

 

Un test complet cu anvelope allseason cu masuratori le gasiti in numarul 22 al revistei Auto Bild, publicatie disponibila incepand de astazi la centrele de comercializare a presei.  

Sursa foto

Adaugă un comentariu