Audi A8 60 TFSIe quattro: Eleganță cu priză

 

Am testat în România varianta hibridă plug-in a lui A8 fără să o încărcăm la priză. Iată ce am descoperit!

La prima vedere, ai spune că nu este o idee bună să testezi o mașină hibridă plug-in fără să îi încarci bateria de la priză. Dar după ce se termină cei 43-47 de kilometri de autonomie electrică, vei fi fix în această situație. Așadar, să pornim la drum! Recunoaștem deja interiorul de calitate al lui A8 și cu finisajele sale bine realizate. Mașina este vitrina tehnologică a mărcii, deci are mai tot ce îți poate oferi Audi astăzi pe un autoturism.

Audi A8 PHEV

Antifonarea este excelentă și pornirea și oprirea motorului cu ardere internă se fac fără vibrații. Dar ne așteptam deja la asta, că suntem în A8. |n comparație cu alte hibride plug-in, trebuie să cauți puțin prin meniul unității multimedia pentru a ajunge la modul de rulare care permite încărcarea bateriei. E logic, nu e tocmai eficient, așa că nu îl punem la un buton distanță. Indiferent de modul de rulare ales, A8 ne oferă silențiozitate și confort. Simți că nu trebuie să faci vreun efort ca să conduci această mașină, iar sistemele de la bord te ajută să nu o lovești.

Audi e-tron GT se prezintă oficial: până la 598 CP și o autonomie de 488 km

Modul de rulare mai sportiv se simte ușor nelalocul său în contextul unei berline hibride plug-in, dar mașina îți va livra toate resursele disponibile dacă îi ceri, deși e grea.
Spre deosebire de alte hibride, aici nu este doar despre un consum mic de carburant, ci și de rafinament, dar A8 60 TFSIe bifează toate căsuțele la acest capitol. Ne place mult faptul că nu încearcă să scoată în evidență sistemul de propulsie hibrid, ceea ce probabil că și proprietarii vor aprecia. Integrarea sistemului este corectă.

Audi A3 Sportback: Până la urmă, was ist letzte preis?

Audi A8 60 TFSIe quattro
Motor V6, benzină turbo + electric, longitudinal față • Cilindree 2995 cmc Putere totală sistem 449 CP • Cuplu maxim sistem 700 Nm • Tracțiune integrală/automată cu opt trepte • L/l/h 5172/1945/1471 mm • Masă proprie 2.375 kg • Volum portbagaj 390 l • 0–100 km/h 4,9 s • Viteză maximă 250 km/h (limitată electronic) • Consum mixt 1,3-8.6 l /100 km (WLTP) •Emisii CO2 31-196 g/km (WLTP) • Preț 138.773 euro cu TVA inclusă pentru modelul testat

Audi e-tron Sportback: Electroșic

VERDICT
O mașină de peste 100.000 de euro care poate să consume puțin. Fără rost? Nu, chiar deloc, deoarece este o alternativă mai rafinată la dieseluri, oricât de lin ar merge acestea. |n plus, beneficiază de anumite facilități fiscale. Bună treabă, Audi!

    M says:

    Cat de mare este bateria (in kWh)?
    Care este viteza maxima de incarcare (in kW)?
    Ce consum ati obtinut in Bucuresti?

    Capacitatea bateriei integrate este de 14,1 kWh.
    Bateria poate fi încărcată cu o putere de 7,4 kW.
    Consum urban în București: 11% cu bateria descărcată.

Adaugă un comentariu