Audi e-tron Sportback: Electroșic

După ce l-am condus anul trecut pe Audi e-tron aproape 1.000 de kilometri pe drumurile patriei, a sosit momentul să ne întâlnim și cu Sportback, fratele său mai cool.

Este cool, dar nu a fost primul. Așa este, cel dintâi SUV-coupé electric a fost Tesla Model X și a debutat cu cinci ani înaintea lui Audi e-tron Sportback. Chiar și așa, clienții pot fi încântați, pentru că așteptarea a meritat. În esență, modelul coupé dispune de un posterior diferit, mai sportiv, care nu afectează deosebit de mult capacitatea de încărcare a portbagajului, care este cuprinsă între 615 și 1.665 de litri.

Aici nu punem la socoteală și zona de sub capotă, care este dedicată cablurilor de încărcare. De asemenea, nici oaspeții din spate nu se vor plânge, deoarece spațiul disponibil pentru cap a fost micșorat cu doar doi centimetri.

Planșa de bord a rămas neschimbată, având în continuare același aspect modern cu care ne-a obișnuit producătorul din Ingolstadt. Aici ne-am fi dorit ridicarea poziției ecranelor tactile centrale pentru a asigura o mai bună vizibilitate în raport cu drumul.

Chiar și așa, încă apreciem feedback-ul haptic la apăsarea butoanelor digitale, chiar dacă necesită ceva obișnuință, mai ales în timpul condusului. Unitatea media ascunde o suită întreagă de meniuri complexe, însă navigarea acestora este intuitivă. Privind o idee mai jos, ajungem la mânerul transmisiei automate, care dispune de un suport, unde ai posibilitatea să îți odihnești mâna.

Scaunele sport S opționale (1.846 de euro) te „îmbracă' într-un mod plăcut și asigură suport și confort în egală măsură. Totuși, cine își cumpără un SUV electric cu masa de peste 2,5 tone pentru a conduce sportiv? Toată lumea! Pentru că e-tron Sportback 55 quattro beneficiază de două motoare electrice care produc un maximum de 408 CP în boost și 360 CP în regim normal de funcționare.

Accelerația este uimitoare, mai ales în modul Sport, unde este folosită toată puterea. Cele 5,7 secunde trec fulgerător de repede până la 100 km/h, în timp ce mașina accelerează neîncetat până la viteza maximă. Dar nu este totul legat de viteză aici. Suspensia pneumatică face o treabă excelentă în ceea ce privește gestionarea ruliului, iar mașina se simte cu cel puțin o clasă mai mică.

De multe ori uiți că te afli la bordul unui SUV de aproape cinci metri lungime și doi metri lățime. Direcția are un răspuns rapid, chiar dacă nu oferă un feedback specific unei mașini sport. Poziția de condus este exemplară, existând numeroase reglaje ale scaunului și ale volanului pe care le poți face pentru a te simți perfect la bordul lui e-tron Sportback.

Mai puțin perfecte sunt oglinzile exterioare virtuale. Deși ajută la reducerea zgomotului de vânt la viteze mari, acestea reprezintă o dotare opțională costisitoare (1.745 de euro) și necesită o perioadă lungă de acomodare. Pe lângă unghiul mare de vizualizare al camerelor din oglinzi, ecranele de pe fețele ușilor sunt amplasate într-o poziție ușor nefirească, pentru care va trebui o reprogramare a poziției ochilor în timpul condusului.

Versiunea 55 quattro dispune de un acumulator generos, cu o capacitate de 95 kWh. Autonomia reală ajunge undeva în jurul valorii de 300 de kilometri în cazul unui regim mixt. Nu este o valoare prea mare, dar totuși, poate fi pretabilă chiar și pentru unele escapade în afara orașului, unde rafinamentul lui e-tron Sportback strălucește și mai tare.

 

Prima impresie

Audi e-tron Sportback este un SUV-coupé electric arătos cu tehnologie și performanțe pe măsura prețului. Totuși, în ciuda unui acumulator generos, autonomia nu reușește să ne impresioneze.

 

Date tehnice

Motor două motoare electrice – Putere 360 CP (408 CP în boost) – Cuplu 561 Nm (664 Nm în boost) – Capacitate acumulator 95 kWh – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată  – L/I/h 4901/1935/1616 mm – Masă proprie 2.520 kg – Portbagaj 615-1.665 l – 0-100 km/h 6,6 s/5,7 s (în boost) – Viteză max. 200 km/h – Consum 21,6-25,8 kWh/100 km (conform WLTP) – Emisii CO2 0 g/km – Pre} de la 86.393 de euro (120.623 de euro exemplarul testat).

 

Verdict

Această „minune tehnologică a început să fie întâlnită tot mai des pe străzile noastre. Nu e de mirare, deoarece Audi produce un SUV electric de excepție, ce oferă o experiență de condus apropiată de cea a unui model cu propulsie convențională.

Adaugă un comentariu