Hyundai Ioniq Hybrid: O promisiune pentru viitor

Ioniq, noua familie de modele electrificate a Hyundai, a ajuns în România, deocamdată doar prin versiunea cu propulsie hibridă. Iată primele impresii de la volan cu mașina care va modela viitorul mărcii Hyundai.

Motoarele diesel nu mai par să aibă un viitor în acest moment, iar necesitatea reducerii emisiilor de CO2 determină producătorii să apeleze la soluții alternative. În poll-position sunt sistemele de propulsie electrice și hibride, dar și compromisul optim între acestea, hibridul plug-in (cu încărcare la priză). Din acest punct de vedere, Hyundai se poziționează inspirat, odată cu lansarea gamei Ioniq, cu variante de motorizare care includ toate cele trei opțiuni enumerate. Dintre acestea, primul ajunge pe piața românească Ioniq Hybrid, eroul testului din acest număr.

Potrivit Hyundai, numele Ioniq reprezintă o îmbinare a cuvintelor „Ion, cu trimitere directă la sistemele de propulsie electrificate, și „Unique, care evidențiază caracterul diferit al acestui model în gama Hyundai. Și chiar dacă un model compact hibrid ne duce automat cu gândul la pionierul japonez al acestui domeniu, trebuie spus că Ioniq este cu adevărat unic și foarte diferit, atât prin tehnologie, cât și prin caracter, de rivalul său de la Toyota.

Hyundai folosește pentru Ioniq o tehnologie hibridă proprie, care se caracterizează, pe lângă eficiență, și printr-o plăcere a condusului accentuată. Astfel, transmiterea cuplului motor la roți se face prin intermediul unei cutii de viteze cu dublu ambreiaj special dezvoltate pentru acest model, care permite schimbări line ale treptelor, dar și un comportament de rulare sportiv dacă cel de la volan își dorește acest lucru (în modul Sport).

Motorul termic de 1,6 litri, de asemenea creat special pentru Ioniq, dezvoltă 105 CP și este ajutat de unul electric de 32 kW (43,5 CP), acesta fiind alimentat de o baterie Li-Ion-Polymer compactă și ușoară, amplasată sub banchetă. În total, 141 CP sunt la dispoziția șoferului, pe care cutia de viteze cu dublu ambreiaj îi folosește extrem de eficient pentru performanțe dinamice la nivelul unui diesel de putere apropiată.

Hyundai Ioniq

În practică, Ioniq Hybrid este o mașină foarte plăcută la condus, cu un comportament dinamic impresionant. În modul Eco, schimbarea treptelor favorizează economia de combustibil, iar pedala de accelerație este ușor desensibilizată, astfel că Ioniq oferă cifre de consum imposibil de atins de un diesel. În traficul urban, fără niciun efort, se pot obține valori de sub 5,0 l/100 km.

Ioniq este un partener de drum foarte discret, care nu intenționează să-și educe șoferul, ci doar să-i ofere cea mai plăcută experiență, indiferent dacă acesta își dorește să economisească sau să se bucure de plăcerea condusului. De altfel, postul de conducere arată cât se poate de convențional, fără selectoare complicate pentru mod electric, sau alte setări pe care trebuie să le faci din mers. Pur și simplu, pui selectorul cutiei de viteze în Drive (dacă dorești să selectezi modul Eco) sau în Sport (dacă nu te interesează economia) și te bucuri de experiența la volan.

Hyundai Ioniq

Foarte impresionant, Hyundai Ioniq poate rula în modul electric până la viteza de 120 km/h, iar pentru a rămâne în acest mod nu trebuie să faci nimic deosebit, atât timp cât nivelul de încărcare al bateriei este peste jumătate. De altfel, softul de management folosește eficient caracteristicile bateriei Li-Ion, favorizând încărcarea parțială a bateriei (în cea mai mare parte a timpului este pe jumătate încărcată), stare în care aceasta are o durabilitate maximă în timp. Iar dacă asta vă preocupă, trebuie spus că Hyundai oferă o garanție pentru baterie de 8 ani sau 200.000 km, pentru a rula fără griji.

Citește și: Hyundai Ioniq – Gama completă de vehicule verzi

Datorită aerodinamicii excepționale (Cx=0,24) și folosirii materialelor ușoare (aluminiul este utilizat pe scară largă pentru realizarea elementelor de caroserie și ale trenului de rulare) cifrele de consum ale lui Ioniq Hybrid sunt impresionante. Am vorbit mai sus despre consumul în oraș, dar și mai impresionant este faptul că media rămâne sub 6,0 l/100 km, chiar și la rularea la viteze de autostradă.

Hyundai Ioniq: Pe scurt

Ce ne place: Rafinamentul sistemului hibrid.
Ce nu ne place: Vizibilitatea spre spate-oblic.
Factorul wow: În sfârșit, un model hibrid cu o dinamică bună.
Public-țintă? Cei preocupați de mobilitate eco.

Verdict
Hyundai a reușit cu Ioniq un model foarte echilibrat, care îmbină perfect economia de combustibil cu performanțele dinamice bune. În exploatare, acesta nu se deosebește cu nimic de un diesel de putere similară. În plan tehnologic, Ioniq este un avangardist.

Adaugă un comentariu