Hyundai și Kia ne surprind cu o transmisie automată predictivă. Iată ce poate să facă

Sud-coreenii de la Hyundai și Kia au dezvoltat o cutie de viteze care poate afla dinainte dacă trebuie să schimbe treptele. 

Citește și:

Noua Kia Sorento – primele informaţii despre sistemul hibrid de propulsie

Hyundai a studiat cele cinci mari categorii de șoferi. Din care crezi că faci parte?

Hyundai H-1, versiunea pentru drift: are 408 CP și îi exploatează din plin! (VIDEO)

Mai bună decât electricele: nou record de autonomie pentru Hyundai Nexo

Kia și Hyundai investesc 100 milioane de euro într-un start-up britanic

Hyundai și Kia au publicat informații despre o nouă tehnologie la dezvoltarea și implementarea căreia au colaborat: transmisia automată predictivă. Descrisă ca o noutate în lumea automobilului, aceasta se folosește de radari și de navigație pentru a-și adapta comportamentul în funcție de ceea ce are în față, atât topografic cât și din punct de vedere al traficului.

Sistemul ICT (Information and Communication Technology) Connected Shift folosește un software inteligent în unitatea de control al transmisiei (TCU) care colectează și interpretează informații oferite de celelate tehnologii, inclusiv de la navigația 3D precum și de la camera frontală, sau radarul pilotului automat adaptiv.

hyundai kia transmisie inteligenta ict

TCU compilează aceste informații pentru a stabili cât de des ar trebui să schimbe treptele în secțiunea de drum care urmează. În timpul testelor efectuate, producătorii au declarat că pe secțiuni de drum virajat, frecvența schimbărilor de treaptă s-a redus cu aproape 43% comparativ cu o cutie automată fără această funcție. În aceeași măsură, frecvența frânării a scăzut și ea cu 11%, ceea ce sporește confortul șoferului și reduce uzura sistemului de frânare.

Spre exemplu, transmisia inteligentă de la Hyundai/Kia va trece automat în modul Sport atunci când mașina ajunge pe banda de demaraj de la intrarea pe autostradă, după care va reveni la modul de rulare optim pentru acel segment de drum. Iar în pante, sau înaintea unei zone unde limita de viteză este mai mică, transmisia va aplica frâna de motor, spun producătorii.

Hyundai și Kia spun că această tehnologie va fi implementată pe modele viitoare, fără să dea mai multe informații deocamdată.

Cea mai bună referință la această tehnologie este funcția „predictive gear shift’ de la BMW, care a debutat în 2015 pe Seria 1.

Adaugă un comentariu