Hyundai H-1, versiunea pentru drift: are 408 CP și îi exploatează din plin! (VIDEO)

Cine s-ar fi gândit că un monovolum poate să fie atât de distractiv pe circuit? Păi, cel mai recent Hyundai, care a pus un V6 într-o dubiță!

Citește și:

Sunt nebuni! Au băgat 51 de oameni într-o dubiță! (VIDEO)

A vrut să facă drift, dar și-a bătut joc de 94.000 de euro (VIDEO)

Hyundai ne-a învățat că indicativul N adăugat unui model de-al său se traduce prin plus de sportivitate – exemplele elocvente aici fiind i30 N și Veloster N. Totodată, producătorul sud-coreean ne-a arătat că litera N nu se rezumă doar la modele de clasă compactă, ci și la monovolume, cum ar fi iMax (cunoscut pe piața europeană ca H-1).

Ceea ce vedeți în galeria foto de mai sus și în clipul video de mai jos este iMax N Drift Bus, al cărui nume este mai mult decât sugestiv: un shuttle 8+1 locuri și cu valențe sport, cu care poți chiar să legi și drifturi dacă ai asfalt propice.

Și chiar dacă gândul unei dubițe bune de drift ne pune un zâmbet pe buze, experimentul acesta este cât se poate de serios: cu toate locurile ocupate, iMax N Drift Bus se laudă cu o distribuție 50:50 a maselor pe punți, iar puntea spate (cea motrică) are diferențial autoblocant.

Cât despre motorizare, unitatea standard de 2,5 litri a fost înlocuită cu un V6 de 3,5 litri twin-turbo, cu 408 CP și 555 Nm. Resursele ajung pe puntea spate printr-o cutie automată cu opt rapoarte. Nu știm în cât timp atinge 100 km/h cu start de pe loc, dar asta e mai puțin relevant: este o mașină de drift, iar la asta se descurcă foarte bine, din câte putem vedea mai jos. Ruliul a fost contracarat cu un set de amortizoare controlate electronic.

iMax N Drift Bus a fost conceput de o către departamentul australian al Hyundai și este, desigur, un produs experimental. Pachetul maxi-sport este completat de un kit aerodinamic constând în spoilere față și spate redesenate, praguri laterale și un eleron de lunetă. Jantele de 19 inci îmbrăcate în anvelope de performanță au fost „împrumutate” de la Hyundai i30 N.

Nu este prima dată când vedem vehicule experimentale care-și depășesc condiția inițială – și, sperăm noi, nici ultima dată: Nissan a „mascat” un GT-R cu o caroserie de Juke (și a botezat rezultatul Juke-R), iar Renault a animat, în anii ’90, un monovolum Espace cu motor V10 preluat de pe mașina lor de Formula 1.

Adaugă un comentariu