Acesta a fost, la un moment dat, cel mai rapid break din lume. Acum e de vânzare

În cazul în care erai în căutare de un shooting brake legendar, vești bune! Un exemplar Intermeccanica Murena este acum de vânzare!

Citește și:

Barn-find incredibil! Lamborghini Miura P400 scos la lumină alături de alte 80 de mașini clasice

Un Porsche clasic a fost „aruncat’ într-un canal

Cum arată clasicul Volkswagen T2 în varianta LEGO, construit din 400.000 de piese

Jaguar Land Rover oferă o unitate multimedia pentru autoturismele clasice

VW Golf II GTI G60 vs Golf VII GTI: un clasic față în față cu versiunea sa modernă

Intermeccanica Murena 429 GT este una dintre multele pepite automobilistice mici care au punctat în istoria mașinilor. Producătorul italian Intermeccanica a creat doar 10 astfel de exemplare, iar unul dintre ele, în stare impecabilă, va fi licitat la Palm Beach de pe 20-21 Martie. Prețul de pornire al mașinii nu a fost publicat, iar habar nu avem cum să catalogăm o așa ciudată frumusețe.

Motorul care animă Murena 429 GT este sugerat și de numele mașinii: un V8 de Ford Thunderbird, de 429 de inci-cubi (echivalentul a 7,0 litri) care trimitea puterea către roțile din spate prin intermediul unei transmisii automate cu trei trepte. Resursele – adică 360 CP și 650 Nm – erau impresionante pentru anii ’60, iar performanțele erau pe măsură.

În momentul lansării sale, la Salonul Auto de la New York din 1969, Intermeccanica Murena 429 GT a fost descrisă ca „cel mai rapid break din lume’. În testele efectuate de Road&Track, Murena 429 GT a accelerat 0-100 km/h în 7,5 secunde, iar primii 400 m cu start de pe loc i-a parcurs în 15,5 secunde.

Din punct de vedere stilistic, Murena este un shooting brake spațios chiar și pentru patru pasageri, întrucât plafonul său se încăpățânează să nu plonjeze către spate, așa cum formele mașinilor moderne ne-au obișnuit. Din față, arată impunător. Văzut din spate, unii îl vor aprecia pentru simplitatea liniilor și pentru atenția la elementul practic (vezi dimensiunile lunetei), alții îl vor considera neterminat.

Cert e că această familistă cu V8 de 7,0 litri este o oportunitate rară pentru orice împătimit al automobilului și pasionat de istorie.

Adaugă un comentariu